نگاهی به زندگی شهید روحانی «سید باقر میراحمدی»

«سید باقر میراحمدی قاضی محله» در تاریخ یکم فروردین سال 1334 در روستای قاضی محله رودسر دیده به جهان گشود و 5 تیر سال 1361 مورد حمله ناجوانمردانه مزدوران کومله قرار گرفت و با اصابت چهار گلوله به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۸۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲ - 26October 2021

نگاهی به زندگی شهید روحانی «سید باقر میراحمدی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، «سید باقر میراحمدی قاضی محله» در تاریخ یکم فروردین سال 1334 در روستای قاضی محله رودسر دیده به جهان گشود. وی در سال 1347 وارد حوزه علمیه قم شد و دوره مقدماتی طلبگی را در مدرسه گلپایگانی گذراند.

در تاریخ 15 خرداد سال 1354 وی به علت شركت در جلسه يادبود شهدای 15 خرداد سال 1342 به همراه بسیاری از طلاب شرکت‌کننده توسط گارد مخصوص رژيم پهلوی دستگير و به زندان اوين منتقل و سيد باقر به 15 سال حبس محكوم شد.

رژيم پهلوی با شکنجه‌های طولانی نتوانست از او کوچک‌ترین اطلاعاتي به دست آورد و ازآنجاکه وی به مسائل مخفی‌کاری آشنا بود، توانست پس از 18 ماه از دست جلادان فرار کند. سید باقر پس از آزادی فعالیت‌های خود را آغاز كرد و در جريان همين فعالیت‌ها مجدداً دستگير شد.

اين بار رژيم برای درپوش گذاشتن بر روی فعالیت‌های خستگیناپذير او اين سيد مظلوم را به‌عنوان سرباز به كرمان فرستاد و وی در آنجا آموزش‌های نظامی را فراگرفت و با آغاز جنگ تحميلی راهی جبهه‌های جنوب شد و مدتی بعد از طريق واحد نهضت‌های آزادی‌بخش كه عضو فعال آن بود به كردستان رفت.

وی در آزادسازی و پاک‌سازی مناطق مهمی از كامياران، مريوان و باختران چنان دشمنان را به وحشت آورده بود كه همه سعی خود را برای از بين بردن او به کار گرفته بودند تا جایی كه اعلام کرده بودند هر كس سر جدا شده اين سرباز امام حسين (ع) را برایشان ببرد، هديه‌ای به مبلغ یک‌صد هزار تومان دريافت خواهد كرد.

اين حاضر هميشه در صحنه که روحیه‌ای بی‌ريا، متواضع و پای‌بند به مكتب اسلام داشت، الگويی از يک انسان باتقوا و عاشق خدا بود كه در جهت نشر فرهنگ اسلامی و علمی فعاليت می‌کرد. وی سرانجام در تاریخ 5 تیر سال 1361 مورد حمله ناجوانمردانه مزدوران کومله قرار گرفت و با اصابت چهار گلوله به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها