خروج مزدوران سعودی از «المهره» یمن

منابع محلی حاضر در المهره خبر دادند که مزدوران وابسته به ریاض خودرو‌های زرهی و شمار زیادی از نیرو‌های خود را از گذرگاه مرزی «صرفیت» خارج کردند.
کد خبر: ۴۸۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳ - 26October 2021

خروج مزدوران سعودی از «المهره» یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع یمنی از خروج مزدوران وابسته به عربستان سعودی از استان المهره در شرق این کشور خبر دادند.

پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیة» به نقل از منابع محلی گزارش داد، مزدوران وابسته به ریاض خودرو‌های زرهی و شمار زیادی از نیرو‌های خود را از گذرگاه مرزی «صرفیت» در مرز با عمان خارج کردند.

به گفته این منابع، این نیرو‌ها از چند سال پیش، این گذرگاه را در اشغال خود داشتند و پس از تخلیه مواضع خود، عازم فرودگاه «الغیضه» شدند. این فرودگاه، مقر مزدوران سعودی، اماراتی، آمریکایی و انگلیسی است.

صرافیت یکی از ۱۰ پایگاهی است که عناصر سعودی به صورت تدریجی در المهره از آن خارج شدند. این عناصر در سال ۲۰۱۷ در المهره، بیش از ۲۰ پایگاه و اردوگاه داشتند.

در همین ارتباط، «بدر کلشات» نماینده استاندار المهره –وابسته به دولت مستعفی- گفت که این خروج، راهبرد جدید «نیرو‌های اشغالگر» است.

کلشات بر این باور است که نیرو‌های سعودی و سایر مزدوران خارجی در تلاش هستند از طریق فرودگاه الغیضه و حملات هوایی، المهره را همچنان در اشغال خود نگه داشته باشند.

وی تأکید کرد که این حملات، تهدیدی برای شهروندان المهره است؛ زیرا مزدوران سعودی و خارجی از طریق پهپاد‌های بمب‌گذاری سرکرده‌هایی را ترور می‌کنند که مخالف حضور خارجی در یمن هستند.

در همین ارتباط، منابع وابسته به دولت مستعفی روز گذشته خبر دادند ک مزدوران سعودی در حال خروج از استان مأرب نیز هستند و دیگر از نیرو‌های وابسته به هادی حمایت نمی‌کنند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار