تحولات امنیتی سوریه/

پیشروی ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی در"دیرالزور"/هلاکت شمار زیادی از تروریست‌ها در"درعا"

منابع خبری سوریه خبر دادند که ارتش این کشور با نیروهای دفاع ملی پس از به هلاکت رساندن ده‌ها نفر از عناصر داعش موفق شدند در شرق «ریف دیرالزور» پیشروی چشمگیری داشته باشند.
کد خبر: ۴۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ - 20June 2015

پیشروی ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی در

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای ارتش سوریه، 20  تروریست را در خان الشیح و مزارع آن در حومه دمشق به هلاکت رساندند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین خطوط کمک رسانی به گروه تروریستی داعش در بیابان السویداء در حومه شمال شرقی و سلاح ها ومهمات این گروه را منهدم کردند.

همچنین در عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش علیه گروه تروریستی جبهه النصره در حومه قنیطره، شماری ازتروریست ها به هلاکت رسیدند.

نیروهای ارتش سوریه یک خمپاره انداز گروه تروریستی داعش را در روستای القصر در شمال شرقی السویداء منهدم کردند و شماری از اعضای این گروه را به هلاکت رساندند.

نیروهای  ارتش سوریه با همکاری گروه های دفاعی مردمی همچنان به پیگرد تروریست های داعش در حومه شرقی السویداء ادامه می دهند.

** انهدام مخفیگاههای تروریست ها در درعا


در درعا و حومه آن، نیروهای ارتش، ضربات کوبندهای به تروریستهای جبهه النصره و گروه موسوم به حرکه المثنی الاسلامیه وارد کردند. این گروههای تروریستی با رژیم اشغالگر اسرائیل و رژیم وهابی آل سعود مرتبط هستند.

یک منبع سوری گفت در ضربات محکم ارتش به کانون های تروریست ها در جنوب شرق جامع الحسین و شرق شرکت برق در اطراف درعاالبلد، شمار زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

گروه های تروریستی نیز به هلاکت شماری از اعضای خود در حومه درعا از جمله فردی که وی را مسئول میدانی گروه بیت المقدس خوانده اند، خبر داده اند.

در حومه قنیطره نیز، نیروهای ارتش، مخفیگاه ها ومواضع تروریست های جبهه النصره و دیگر گروه های مرتبط با رژیم اشغالگر اسرائیل را درهم کوبیدند که طی آن شمار زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

** آزادسازی شمال و غرب باشکوی و کوی افغانستانیها در حلب

جدیدترین گزارشهای میدانی رسیده از حلب تاکید میکند که ارتش سوریه و نیروهای مسلح و داوطلب مردمی این کشور با دفع حملات گروههای تروریستی، ابتکار عمل را در دست گرفته و با گرفتن موضع تهاجمی مواضع و مقرهای گروههای مسلح تکفیری را در حلب مورد حمله قرار دادند.

در این ارتباط یک منبع نظامی سوری گفت: نیروهای ارتش سوریه عملیات دقیق و حساب شدهای را در ریف شمالی حلب اجرا کردند و طی آن موفق شدند، مجموعهای از ساختمانها و مجتمعهای واقع در شمال غربی منطقه «باشکوی» در ریف شمالی حلب را آزاد کنند.

این منبع نظامی سوری افزود: در جریان این عملیات یگانهای ارتش سوریه با عناصر تروریستی که در این ساختمانها و مجتمعها سنگر گرفته بودند، به شدت درگیر شدند و ضمن کشته و زخمی کردن شماری از آنها، تعدادی را هم به اسارت گرفتند.

این منبع همچنین به عملیات نیروی هوایی ارتش نیز اشاره کرد و توضیح داد که جنگندههای ارتش سوریه مواضع و تجمعات گروههای تروریستی را در کویهای بنی زید، الراشدین أولى، الصالحین، السکن الشبابی و الشعار بمباران کردند.

 ** پیشروی ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی در شرق «ریف دیرالزور»

منابع سوری خبر دادند که نیروهای ارتش سوریه شامگاه پنجشنبه به کمک نیروهای دفاع ملی حملاتی را علیه مواضع نیروهای تروریستی داعش در شرق ریف دیرالزور ترتیب دادند و در این حملات موفق شدند عناصر تروریستی داعش را به عقب برانند.

 نیروهای ارتش سوریه به کمک نیروهای دفاع ملی موفق شدند در مناطق «ریف الحویجة صکر» و مزارع «المریعیه» واقع در شرق فرودگاه نظامی دیرالزور پیشروی کنند.

براساس این گزارش در طی حملات نیروهای سوری به مناطق حویجه صکر، مزارع المریعیه، «بوعمر»، «الرشدیة» و «الجفرا» در ریف شرقی دیرالزور، 15 خودرو حامل دوشکا و 2 خودروی زرهی تروریستهای داعش نابود و دهها نفر از آنها کشته شدند.

انتهای پیام/ف

 

نظر شما
پربیننده ها