رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی آذربایجان‌ شرقی:

آذربایجان شرقی یک هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

«فرشباف» گفت: ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در کشور وجود دارد که از این تعداد یک‌هزار و ۸۵۰ شهید از آذربایجان شرقی تقدیم انقلاب اسلامی شده است.
کد خبر: ۴۸۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶ - 27October 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، «وحید فرشباف» رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی آذربایجان‌ شرقی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در کشور وجود دارد که از این تعداد یک‌هزار و ۸۵۰ شهید از آذربایجان شرقی تقدیم انقلاب اسلامی شده است، اظهار داشت: این سازمان به عنوان فراگیرترین سازمان،  هدفش کمک به دستگاه تعلیم و تربیت در جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین، اجرایی کردن گام دوم انقلاب و تبیین گام دوم برای دانش آموزان است.

وی برنامه بسیج دانش آموزی را شناسایی نخبگان اعلام کرد و افزود: به این نخبگان آموزش و گواهی لازم داده شده و به مدارس معرفی می‌شوند تا به معاون پرورشی کمک کنند.

رئیس بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی ادامه داد: برنامه ما این است که در سال جاری ۵۰ مدرسه دیگر را به تعداد مدارسی که نخبگان فرهنگی بسیج داریم، اضافه کنیم.

فرشباف با اشاره به دیگر طرح‌های بسیج دانش آموزی خاطرنشان کرد: طرح یاوران ولایت از جمله برنامه‌های مهم این سازمان است؛ زیرا کادرسازی جز اولویت‌های بسیج دانش آموزی است و در این کادرسازی، دانش آموزان دوم متوسطه را بعد از آموزش به عنوان فرمانده واحد پیشگام معرفی می‌کنیم و دوره‌های طرح ولایت برای آنها برگزار می‌کنیم تا مدیریت‌های آینده را قبول کنند و در این جنبه بازخورد بسیار خوبی داشته‌ایم.

وی در مورد به کارگیری مربیان متخصص درس آمادگی دفاعی، ادامه داد: ما دوره‌هایی برگزار کردیم و به توانمندسازی دبیران و مربیان آمادگی دفاعی پرداختیم و کسانی که گواهینامه مربیگری کسب نکرده‌اند، حق تدریس ندارند.

رئیس بسیج دانش‌ آموزی استان آذربایجان‌ شرقی تاکید کرد: بسیج دانش آموزی و اردوهای طرح هجرت از دیگر موضوعات اولویت‌دار این سازمان است، ما ۹۵۰ گروه جهادی دانش آموزی ثبت شده داریم که هرکدام متشکل از ۲۰ دانش آموز است که در بحث مرمت، بازسازی و بهسازی مدارس مشارکت دارند.

این مسئول ادامه داد: در زمان کرونا این دانش آموزان ۲۳ میلیارد ریال در قالب لوازم تحریر، کیف، کفش، تبلت، موبایل، بسته معیشتی به ۱۷ هزار خانوار کمک کردند.

فرشباف در مورد کسب مدال توسط دانش آموزان بسیجی هم گفت: با برگزاری لیگ پایا، دانش آموزان بسیجی استان با کسب ۱۰ مدال سرآمد هستند که هفته بعد مدال این دانش آموزان اهدا می‌شود.

وی با اشاره به جامعه هدف بسیج دانش آموزی عنوان کرد: از کلاس سوم تا دیپلم جامعه هدف بسیج دانش آموزی است و ۷۰ درصد دانش آموزان استان عضو بسیج به صورت عادی و فعال هستند.

رئیس بسیج دانش‌ آموزی استان آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه در بحث حضور فعال در عرصه فضای مجازی ما کار زیادی انجام دادیم، یادآور شد: حضور ۴۲ درصدی رای اولی‌های استان در انتخابات اخیر موید این مساله است و ما در دیگر شبکه‌ها از جمله شاد حضور داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار