هدیه سازمان بازرسی کل کشور تقدیم رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شد

رییس سازمان بازرسی کل کشور با حضور در بنیاد شهید و امور ایثارگران بسته هدیه این سازمان شامل اهم آسیب‌ها و چالش‌های این حوزه را تقدیم قاضی‌زاده هاشمی کرد.
کد خبر: ۴۸۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ - 27October 2021

هدیه سازمان بازرسی کل کشور تقدیم رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: توفیق خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران و شأن و مرتبه خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران، والا و ارزشمند است و امیدواریم همه متولیان این نهاد مقدس خادم شایسته‌ای برای نظام اسلامی و خاندان معظم شاهد و ایثارگر باشند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: لازمه حکمرانی خوب، نظارت است. مجریان مجرب همراه با نظارت کارآمد تحقق اهداف را عملی می‌سازند و با شناسایی آسیب‌ها بسیاری از مشکلات دستگاه‌ها مرتفع می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان با اشاره به بسته هدیه سازمان بازرسی کل کشور گفت: این بسته شامل اهم آسیب‌ها، چالش‌ها و راهکار‌های رفع این آسیب‌ها و چالش‌ها در حوزه بنیاد شهید است که تقدیم می‌شود.

وی پیشنهاد داد کارگروه مشترکی بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بازرسی کل کشور تشکیل شود تا موضوعات مربوط به بسته هدیه سازمان بررسی و اجرایی شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: امر نظارت در فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که امیدواریم با افزایش سطح همکاری‌ها و تعامل روز به‌روز تقویت شود.

در ادامه سید امیرحسین قاضی‌زاده معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت اعمال تمهیدات قانونی از سوی نهاد‌های نظارتی درباره دستگاه‌های مستنکف از قانون در قبال ایثارگران گفت: تأمین اشتغال و مسکن ایثارگران و بسیاری از خدمات قانونی از سوی برخی از دستگاه‌ها در عمل اجرایی نمی‌شود و برخی از دستگاه‌ها بجای انجام تکالیف قانونی در فرایندی معکوس ایثارگران را به بنیاد ارجاع می‌دهند، اما این روند با همکاری سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند در مسیر صحیح و قانونی خود قرار گیرد.

معاون رییس جمهور افزود: سازمان بازرسی کل کشور در امر خدمت رسانی به ایثارگران می‌تواند کمک شایانی به بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یک دستگاه معاضدتی انجام دهد. در قدم اول پیشنهاد می‌کنم کارگروهی شامل مسئولان مرتبط در هر دو سازمان از زاویه «قوانین» و «بودجه» گزارشی متناسب با توسعه‌بخشی خدمات‌رسانی به ایثارگران تهیه و تدوین کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار