مسئول سازمان بسیج سازندگی‌ کشور:

بسیج ماموریت‌های محرومیت‌زدایی دولت را انجام‌ می‌دهد

سردار زهرایی گفت: سپاه و بسیج ماموریت‌های محرومیت زدایی دولت را انجام می‌دهند.
کد خبر: ۴۸۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶ - 27October 2021

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمد زهرایی» مسئول سازمان بسیج سازندگی‌ کشور امروز در دومین جلسه تدوین طرح احیاء جهاد سازندگی که به میزبانی مجمع عالی جهادگران در سازمان بسیج سازندگی‌ برگزار شد، با اشاره به اینکه قبل از انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری تیمی‌ برای احیای جهاد سازندگی‌ کار کردند، اظهار داشت: طرح احیای جهاد سازندگی از یک سال و نیم قبل خدمت رهبری ارسال شده بود با این توضیح که جهاد سازندگی باید ذیل مستقیم رهبری هم‌ چون قبل باشد که رهبری پاسخ مثبتی به آن ندادند؛ براساس مدل دیگری عده‌ای دنبال بسیج کردن مردم بودند که این طرح نیز مورد موافقت قرار نگرفت.

وی با تاکید بر اینکه بسیج با ساماندهی شدن گروه‌های جهادی توسط دولت مخالف است، افزود: در طرح تشکیل جهاد سازندگی‌ که در دولت مطرح است چنانچه روستا مسئله است باید گفت در حوزه روستا ۲۶ متولی وجود دارد بنابراین می توانند با تقویت این متولیان موجود در حوزه روستا به مقصود خود برسند.

سردار زهرایی ادامه داد: بسیج با تشکیل شورای راهبردی جهادگران سازندگی در صورتی موافق است که دبیر آن بسیج سازندگی باشد و در این صورت همه سپاه و بسیج ماموریت های محرومیت زدایی دولت را انجام‌ می دهند با عبارت دیگر چنانچه دولت ماموریت فعالیت در‌ مناطق محروم را به بسیج بدهد، ما با تشکیل شورای مورد اشاره موافق خواهیم بود.

وی‌ تصریح کرد: رئیس جمهور تاکید دارند که نمی خواهند در طرح احیای جهادسازندگی گروه های جهادی را از بسیج بگیرد و دولت مستقیم با آنها در ارتباط باشد بلکه می خواهد حمایت بیشتری از چنین گروه هایی آن هم با موضوع اقتصاد روستا داشته باشد از سوی دیگر دولت در طرح مورد اشاره به دنبال ایجاد ساختار طولی در حوزه روستا نیز نیست.

مسئول سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد: دولت به دنبال ستادی چابک‌ بدون‌ بروکراسی ولی با تراز بالا برای پای کار آوردن بخش های مختلف دولت در حوزه محرومیت زدایی است؛ سپاه ملاحظه ای که در این رابطه دارد این‌ است‌ ‌که ساختاری نباید موازی گروه های جهادی در دولت فعالیت کند البته رئیس جمهور هم دنبال دخالت در کار گروه های جهادی نیست.

وی تاکید کرد: بسیج چون نگاه تقابلی با دولت ندارد باید به نوعی باید رفتار کنیم تا از سوی برخی ها ذهنیت دو قطبی بین بسیج و دولت را در جامعه ایجاد نکنند.

انتهای ‌پیام/231

نظر شما
پربیننده ها