جزییات واردات عظیم واکسن سینوفارم

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر گفت‌: کرونا به ما آموخت که جز با تعامل نمی‌شود معضلی را حل کرد، همکاری و تعامل عامل موفقیت است و با انحصارگرایی و رویکرد‌های تعارضی نمی‌شود راهی از پیش برد.
کد خبر: ۴۸۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱ - 28October 2021

جزییات واردات عظیم واکسن سینوفارم

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علیرضا عسکری» مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در گفت‌وگویی در مورد واردات واکسن، اظهار داشت: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، سازمان تدارکات پزشکی به‌موازات انجام دقیق و به‌موقع وظایف ذاتی خود با معرفی شرکت بازرگانی سها کیش جهت اخذ مجوز‌های لازم و انجام مذاکره با منابع معتبر بین‌المللی به سازمان غذا و دارو رسماً وارد عرصه تهیه و تأمین واکسن کرونا شد.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از اخذ مجوز‌های لازم از سوی سازمان غذا و داروی کشور، سازمان تدارکات پزشکی اقدام به ایجاد یک کارگروه تخصصی برای تأمین واکسن کرونا از منابع معتبر بین‌المللی نمود.

عسکری گفت: شرکت بازرگانی سهاکیش وابسته به این سازمان با همکاری دفتر همکاری‌های ریاست جمهوری و سفارت کشور ایران در چین مذاکراتی را جهت تأمین واکسن کرونا در بهمن ماه سال گذشته آغاز نمود.

وی افزود: همزمان با این مذاکرات، شرکت بازرگانی سها کیش درخواست خود را برای واردات واکسن کرونا از کشور چین به وزارت بهداشت ارائه نمود و توانست مجوز واردات را در تاریخ ۱۴ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ اخذ نماید.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر گفت: با پیگیری‌ها و حمایت‌های بی‌وقفه جمعیت هلال احمر، وزارت امور خارجه، سفارت ایران در کشور چین و بانک مرکزی، سازمان تدارکات پزشکی پس از رایزنی‌های متعدد و انجام مذاکرات فشرده با شرکت تولید کننده واکسن کرونا، موفق به نهایی نمودن قرارداد واردات میلیون‌ها دوز واکسن کرونا گردید.

وی گفت: اولین پارت واکسن کرونا که بزرگترین محموله وارداتی واکسن کرونای کشور محسوب می‌گردید در تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ توسط سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر وارد کشور شد.

عسکری اظهار کرد: در خصوص افزایش واردات واکسن در کشور عوامل مؤثری در این موضوع دخیل است که ابتدا نباید از لطف خداوند و رحمت او در مواقع مختلف به مردم کشورمان غافل شویم از سوی دیگر نیز تعاملات و فرایند‌های موجود نیز با تسهیل بیشتری اتفاق افتاد، برای مثال رئیس جمهور وقت از ابتدای کارشان رأسا به این موضوع ورود کرده و همه را در این حوزه به‌صف کرده‌اند.

وی افزود: تعامل در سطح گسترده‌ای صورت گرفته و از وزارت بهداشت تا وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و همچنین نهاد‌های امنیتی و در پایان هلال احمر به‌عنوان عامل این کار تأثیرگذار بوده‌اند. کرونا به ما آموخت که جز با تعامل نمی‌شود معضلی را حل کرد، همکاری و تعامل عامل موفقیت است و با انحصارگرایی و رویکرد‌های تعارضی نمی‌شود راهی از پیش برد.

وی ادامه داد: سی و یکمین محموله واکسن کرونا تهیه‌شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۶ میلیون دز واکسن، در روز سه‌شنبه؛ چهارم آبان‌ماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد. به‌طور کلی هلال احمر از اردیبهشت‌ماه تاکنون ۱۰۰ میلیون و ۳۹۰ هزار دز واکسن به کشور وارد کرده است.

وی در پایان گفت: کماکان فعالیت‌های ما برای مقابله با کرونا ادامه دارد تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با تعامل مناسب و هماهنگی و هم‌افزایی با سایر نهاد‌ها و ارگان‌های مرتبط این راه را تا ریشه‌کن شدن کامل این بیماری ادامه دهیم.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار