محکومیت تروریست «الاحوازیه» در دادگاه هلند

دادگاهی در هلند، یکی از اعضای گروهک تروریستی الاحوازیه را به دلیل تلاش برای توطئه و تأمین مالی حملات تروریستی در ایران، مجرم شناخت.
کد خبر: ۴۸۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ - 28October 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دادگاهی در هلند روز گذشته (چهارشنبه) یکی از اعضای گروهک تروریستی الاحوازیه را به دلیل مقدمه‌چینی و تأمین مالی حملات تروریستی در ایران برای «هدف قرار دادن دولت ایران و حامیان آن» مجرم شناخت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که این فرد ۴۲ ساله ایرانی به تحمل چهار سال حبس محکوم شده است.

طبق این گزارش، این فرد که هویت وی طبق قوانین هلند در ارتباط با حفظ حریم خصوصی افراد فاش نشده است و به عنوان پناهنده ایرانی در هلند اقامت گرفته بود، به گروهک تروریستی «جنبش عربی آزادی‌بخش الاحواز» ارتباط داشته است.

این فرد اهل اهواز است اما در دادگاه منطقه «روتردام» محاکمه شده است؛ زیرا از زمان دریافت اقامت به عنوان پناهنده در هلند زندگی می‌کند.

دادگاه هلند در بیانیه‌ای اعلام کرد که این فرد با جدایی‌طلب‌هایی در تماس بوده است که حملاتی از جمله آتش‌زدن بانک‌ها را در ایران برنامه‌ریزی می‌کردند و انجام می‌دادند و علاوه بر آن همچنین افرادی که با دولت ایران در ارتباط بودند را نیز هدف قرار می‌دادند.

دادگاه هلند همچنین اعلام کرد که فرد محکوم شده درباره اهداف احتمالی با جدایی‌طلب‌های گروهک تروریستی الاحوازیه در ایران بحث می‌کرده است و پیشنهاد حمایت مالی به آن‌ها می‌داده و آن‌ها را ترغیب می‌کرده که از حملاتی که درون ایران انجام می‌دهند، کلیپ‌های ویدئویی تهیه کنند.

آن‌طور که دادگاه اعلام کرده است، «فرد مظنون در یک سازمان جنایی و تروریستی که هدف آن‌ها حمایت از حملات در ایران است، نقش مهمی را ایفا کرده است».

طبق این گزارش، دادستان‌های هلند به دنبال محکومیت شش سال حبس برای این فرد بودند اما در نهایت محکومیت چهار سال حبس برای وی صادر شد.

الاحوازیه گروهکی تروریستی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرد. انجام عملیات‌های تروریستی مختلف در منطقه خوزستان و شهر اهواز و کشتار مردم بی‌گناه این منطقه بخشی از کارنامه سیاه این گروهک تروریستی است. «حبیب اسیود» که نزدیک به یک سال و نیم سرکردگی این گروه را برعهده داشت، در آبان ۱۳۹۹ در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی دستگیر و در شامگاه ۲۱ آبان ویدئویی کوتاه از اعترافات او در تلویزیون پخش شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار