پهپادها و موشک‌های یمنی‌ها،‌ ریاض را به طلب کمک از واشنگتن مجبور کرد

منابع مطلع می‌گویند پس از عملیات‌های گسترده پهپادی و موشکی نیروهای یمنی طی ماه‌های اخیر علیه ائتلاف متجاوز سعودی، رژیم ریاض خواستار خرید تسلیحات آمریکایی برای تقویت پدافند خود شده است.
کد خبر: ۴۸۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ - 28October 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، خبرگزاری «رویترز» شامگاه چهارشنبه در مطلبی اختصاصی از درخواست کمک ریاض از واشنگتن در جنگ با یمن خبر داد.

رویترز به نقل از سه منبع مطلع نوشت: «عربستان سعودی که تحت فشار شدید آمریکا برای پایان دادن به محاصره بنادر یمن است، از واشنگتن برای تقویت پدافندی خود کمک خواسته است».

منابع آگاه به این خبرگزاری گفتند، ریاض خواستار خرید تسلیحات آمریکایی برای کمک به عربستان سعودی در تقویت سیستم‌های دفاعی خود پس از حملات نیروهای یمنی به قلمرو خود با پهپادهای نظامی و موشک‌های بالستیک شده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود، در این‌باره توضیح داد: «به صورت علنی و خصوصی، ما توجه زیادی به موضوع بنادر و فرودگاه‌های [یمن] داریم. این کاری است که عربستان سعودی باید انجام دهد».

این مقام آمریکایی با بیان اینکه دفاع از عربستان سعودی یک تعهد مهم واشنگتن است، افزود: «گفت‌وگویی بین ایالات متحده و عربستان سعودی در مورد بهترین راه برای اجرای تعهد رئیس‌جمهور (جو بایدن) برای دفاع از این کشور بدون ارائه سلاح‌های تهاجمی برای درگیری‌های یمن، وجود دارد».

طی ماه‌های اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده ‌اند.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی به ریاست «عبد ربه منصور هادی» و حامی آن ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، یکشنبه هفته جاری، جزئیات عملیات ربیع النصر در دو استان «شبوه» و «مأرب» که به آزادی سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع از خاک این کشور منجر شد را تشریح و تاکید کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قول می‌دهند که شهر مأرب را آزاد کنند.

«محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی و فرمانده سابق یگان موشکی یمن تأکید کرد که تجاوز به یمن عملاً شکست خورده و عاملان آن بایستی شجاعت اذعان به شکست را داشته باشند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار