شهردار پایتخت:

تهران تشنه عدالت، ایمنی و معنویت است

زاکانی با بیان اینکه تهران تشنه عدالت، ایمنی و معنویت است، گفت: تا وقتی در اتاق در بسته برای محلات بخواهیم تصمیم گیری کنیم موفق نیستیم.
کد خبر: ۴۸۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷ - 28October 2021

تهران تشنه عدالت، ایمنی و معنویت استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز در نشست هم اندیشی با نخبگان شهر ری، اظهار داشت: تهران تشنه عدالت، ایمنی و معنویت است، فاصله بین شمال و جنوب زیاد است و علیرغم تمام دقتی که به تهران است، این شهر از جایگاه اصلی خود دور مانده است.

وی ادامه داد: جنوب شهر باید یک رشد مضاعف داشته باشد و باید توجه ویژه و اساسی به این منطقه شود.

زاکانی گفت: موضوع ما تحول نرم افزاری، سخت افزاری، روح و کالبد شهر است، باید ظرفیت‌های حاکمیت و حکومت با مسئولیت پذیری به میدان بیایند.

شهردار تهران بیان کرد: البته تا وقتی مردم به میدان نیایند امکان تغییر نداریم.

زاکانی خاطرنشان کرد: توجه به آرامش شهر با توجه به روح شهر، نمای شهر و… ارتباط دارد.

وی گفت: سه دسته ساماندهی در حوزه نخبگی دنبال می‌کنیم، یک دسته ساماندهی حوزه نخبگی است، دسته دوم استفاده از ظرفیت نخبگان در مدار مدیریت شهری در قالب هیأت‌های اندیشه‌ورز است و دسته سوم هویت مناطق و محلات است که در همین راستا باید نخبگان را در این محلات ساماندهی کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه تا وقتی در اتاق در بسته برای محلات بخواهیم تصمیم گیری کنیم موفق نیستیم، تصریح کرد: برای تغییر در این محلات باید به جریانات فعال توجه کنیم، به عنوان مثال به کشتی شهر ری که دور از اذهان مانده است توجه کنیم.

وی گفت: به عنوان مثال خانه کشتی را در ۲۲ منطقه راه اندازی کنیم و برنامه‌های جانبی داشته باشیم، منظور این است که باید بر مدار نخبگان کار کنیم و شهر را بسازیم.

زاکانی گفت: شهر ری را می‌توانیم به صورت الگو قرار دهیم و ان‌شاءالله ما این کار را با کمک نخبگان انجام می‌دهیم.

شهردار تهران گفت: آنچه برای ما در تهران رقم می‌خورد معطوف به حرکت‌های مردم‌پایه به ویژه نخبگان است.

وی بیان کرد: مصوب شده است مجموعه سیمان ری ۳۰ سال دست شهرداری باشد، امروز مشاهده کردم این مجموعه مخروبه است، ولی ما سرمایه‌گذاری کنیم تا این کارخانه را به یکی از برترین کارخانه‌های استان و به مجموعه مولد تبدیل کنیم.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار