شفیعی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

اجرای ۹۵ برنامه ویژه گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی در قم

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی استان قم از اجرای ۹۵ برنامه با شعار «نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم انقلاب» ویژه گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴ - 30October 2021

اجرای ۹۵ برنامه ویژه گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی در قم«علی‌اکبر شفیعی» مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم با گرامیداشت یاد ۳۶ هزار شهید دانش آموز در کشور و ۸۸۹ شهید دانش آموز در استان قم اظهار داشت: هفته بسیج دانش آموزی امسال با شعار «نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم انقلاب» نامگذاری شده و برنامه‌هایی از هشتم آبان سالروز شهادت حسین فهمیده تا ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار و روز دانش آموز در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: علت نامگذاری این است که در بیانیه گام دوم انقلاب، سه کلیدواژه پرتعداد «جوان»، «امید» و «ما می‌توانیم» آمده است.

شفیعی ادامه داد: هشت حوزه شهری خواهر و برادر و سه حوزه روستایی جمعا با ۸۰۰ واحد مقاومت و ۱۶۰ واحد پیشگام در بسیج دانش آموزی فعالیت دارند و ۶۰ درصد دانش آموزان استان عضو این تشکیلات هستند.

وی عنوان کرد: در هفته بسیج دانش آموزی ۹۵ عنوان برنامه از جمله حضور دانش آموزان در نماز جمعه، دیدار دانش آموزان نخبه با مسئولان، اجرای سرود در خیابان‌ها و میادین اصلی شهر، برگزاری یادواره‌ها و غبارروبی مزار شهدای دانش آموز و دیدار با خانواده‌های معظم آنان در نظر گرفته شده است.

شفیعی افزود: ترویج گفتمان امامین انقلاب در واحد‌های مقاومت، اجتماع بزرگ دانش آموزان به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی، برگزاری مسابقات نقاشی و کتابخوانی، برگزاری دوره مقدماتی فضای مجازی برای ارکان گردان سایبری، صدور بیانیه تجدید پیمان با شهدا، به صدا در آوردن زنگ استکبارستیزی، نشست صمیمانه دانش آموزان مجامع علوی و فاطمی و چهار پویش مجازی به نام نوجوان پلاس، دنیای بدون آمریکا و بدون استکبار، یک راه و یک انتخاب و افول آمریکا بخش دیگری از برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی قم با اشاره به اینکه ما به دنبال ترویج فرهنگ مقاومت و ایستادگی به عنوان یک نظریه مقبول در سطح جهانی در دانش اموزان هستیم، تاکید کرد: بسیج دانش آموزی علاوه بر اجرای برنامه‌های فوق، ماموریت دارد در راستای تقویت و ایجاد روحیه جهادی، سلحشوری، شجاعت و فداکاری دانش آموزان براساس بیانیه گام دوم و سند تحول بنیادین به کمک آموزش و پرورش بیاید تا دانش اموز حق طلب و حق جو تربیت و نیروی طراز انقلاب تامین شود.

وی تصریح کرد: هنر بسیج دانش آموزی این است که دانش آموز را پای کارانقلاب بیارد تا دانش آموز طبق سند تحول و بیانیه گام دوم بتواند در جامعه سازی، دولت سازی و تمدن سازی نقش خود را بخوبی ایفا کند.

شفیعی ابراز داشت: برای این ماموریت مهم باید از مدرسه شروع کنیم و الان مرکز عالم برای ما مدرسه است؛ به تعبیر شهید باهنر «اگر انقلاب در مدارس جاری نشود، شکست خواهد خورد» و این نشان از رفعت جایگاه مدرسه و کار برای دانش آموز دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار