گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات یمن/

تخریب 63 بیمارستان و 115مرکز درمانی در یمن/انهدام پایگاه جنوبی عربستان سعودی توسط ارتش و کمیته‌های مردمی

منابع نظامی یمن گزارش دادند که ارتش و کمیته‎های مردمی با 36 موشک پادگان نظامی در"ظهران" واقع در جنوب عربستان را هدف قرار دادند.
کد خبر: ۴۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ - 21June 2015

تخریب 63 بیمارستان و 115مرکز درمانی در یمن/انهدام پایگاه جنوبی عربستان سعودی توسط ارتش و کمیته‌های مردمی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، عربستان و همپیمانانش به بهانه بازگرداندن عبدربه منصورهادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت از ششم فروردین ماه سال جاری تجاوز هوایی به خاک این کشور را آغاز کرده اند. در این مدت هزاران غیرنظامی کشته و صدها هزار نفر آواره شده اند.

براساس اعلام وزارت بهداشت یمن، آمار تلفات و زخمیها در یمن بر اثر بمباران آل سعود به بیش از 10 هزار نفر از 6 فروردین امسال تاکنون رسیده است. تعداد کشتهها 2326 نفر که 229 زن و 411 کودک هستند. تعداد زخمیها 8021 نفر که 581 نفر زن و 766 نفر کودک هستند.

تاکنون115 مرکز درمانی، 63 بیمارستان و 13 آمبولانس مـورد هدف سعودیها قرار گرفته است. وضعیت بهداشتی و درمانی در یمن بسیار بحرانی است و به علت کمبود دارو و آلودگی محیطی، بیماری مالاریا در این کشور شیوع یافته و حدود 20 هزار نفر را مبتلا کرده است. چند کودک هم به دلیل مالاریا و عدم دسترسی به دارو جان خود را از دست دادهاند.

از سوی دیگر سخنگوی سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی گفت: طبق برآوردها بیش از 21 میلیون یمنی یعنی 80 درصد شهروندان این کشور که 9.3 میلیون نفر از آنها کودک هستند، نیاز به کمک های انسانی وحمایت دارند.

آخرین تحولات یمن:

** به گزارش "سبأ نت"، یک منبع امنیتی در یمن گفت: جنگندههای عربستان منطقه "بنی معاذ" در استان صعده را بمباران کردند که منجر به شهادت 2 زن و زخمی شدن شماری دیگری شد؛ این در حالی است که در بمباران منطقه "یسنم" این استان، ۴ نفر از اعضای یک خانواده نیز به شهادت رسیده و تعدادی زخمی شده و منازل تعدادی از شهروندان نیز تخریب شد.

** جنگنده های عربستان مسجد "خالد بن ولید" و منزل "عبد الفتاح الکبش" شهروند یمنی ساکن مجاورت این مسجد را در منطقه "سواد حزیز" صنعا هدف قرار دادند که منجر به شهادت 4 شهروند و زخمی شدن 9 نفر دیگر شد، همچنین مسجد "السماوی" در این منطقه و تعدادی از منازل شهروندان در حملات هوایی آسیب دید.

** همچنین در حملات هوایی به منطقه "صرواح" استان مأرب نیز 3 زن و دو کودک به شهادت رسیده و 5 نفر دیگر زخمی شدند.

** از سوی دیگر ارتش یمن و کمیتههای مردمی وابسته به جنبش انصارالله در واکنش به ادامه حملات عربستان، برج "المعین" در جیزان را هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

** منابع نظامی یمن همچنین گزارش دادند که ارتش و کمیتههای مردمی با 36 موشک پادگان نظامی در "ظهران" واقع در جنوب عربستان را هدف قرار دادند.

** یکی از منابع خبری آمریکا فاش کرد: علاوه بر فرمانده نیروی هوایی عربستان، 20 افسر اسرائیلی و 60  نظامی سعودی در اصابت موشک اسکاد ارتش یمن به پایگاه هوایی خمیس مشیط در استان عسیر عربستان کشته شدند.

** شورای سیاسی جنبش «انصارالله» یمن در نخستین بیانیه پس از اعلام شکست مذاکرات در ژنو، اعلام کرد: ما انفجارهای تروریستی و جنایتکارانه در چند روز نخست ماه مبارک رمضان که تاکنون شمار زیادی شهید و زخمی برجای گذاشته است، محکوم و اعلام میکنیم که این اقدامات برای به زانو درآوردن ملت یمن و قرار دادن آنها تحت قیمومیت خارجی صورت گرفته است. آنها با انجام این عملیاتها میخواهند در یمن هرج و مرج ایجاد کنند و با تحریک اختلافات طائفهای، طرحهای آمریکا و عربستان را علیه ملت یمن و امنیت و ثبات این کشور، اجرایی کنند.

انتهای پیام/ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار