برای تحقق تقریب بین مسلمانان طرفین تقید مذهبی داشته باشند

امام جمعه اهل سنت روستای بند ارومیه گفت: برای تحقق تقریب بین مسلمانان سنی و شیعه طرفین تقید مذهبی داشته باشند و از موازینی که قرنهاست برای آن‌ها تدوین شده عدول نکنند. در این صورت راحتتر می‌توان به‌تقریب رسید و از افراط و تفریط دوری کرد.
کد خبر: ۴۸۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰ - 30October 2021

برای تحقق تقریب بین مسلمانان طرفین تقید مذهبی داشته باشند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، مولوی «محمد روحانی» امام جمعه اهل سنت روستای بند ارومیه در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه هر طبع سالمی تقریب را می‌پسندد و از تبعید نفرت دارد، اظهار داشت: در تقریب مدارا، انس و سازش است به شرطی که انسان موازین شرع و انصاف را رعایت کند و به معنای واقعی کلمه اهل تقریب باشد نه در حد شعار محدود شود.

امام جمعه اهل سنت روستای بند ارومیه با بیان اینکه ما باید از این دیوار‌ها بالا برویم و ریل اتحاد و وحدت را به کار بیندازیم گفت: برای تحقق تقریب بین مسلمانان سنی و شیعه طرفین تقید مذهبی داشته باشند و از موازینی که قرنهاست برای آن‌ها تدوین شده عدول نکنند. در این صورت راحتتر می‌توان به تقریب رسید و از افراط و تفریط دوری کنیم.

وی با اشاره به رعایت ادب و پرهیز از مشاجره بین ادیان تاکید کرد: وجود اختلاف ناشی از این است که طرفین به تقیدات مذهبی خود قانع نیستند و فکر می‎‌کنند آن‌ها را تغذیه نمی‌کند در حالیکه رسیدن به ارزش‌ها از این راه امکان‌پذیر است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها