مدیرکل بنیاد شهید استان البرز:

حماسه شهید فهمیده نباید به دست فراموشی سپرده شود

«رستمیان» گفت: حماسه شهید فهمیده یک شگفتی در تاریخ انقلاب اسلامی است که نباید به دست فراموشی سپرده شود.
کد خبر: ۴۸۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶ - 30October 2021

حماسه شهید فهمیده نباید به دست فراموشی سپرده شودبه گزارش دفاع‌پرس از کرج، «سلیمان رستمیان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت دانش‌آموز بسیجی شهید «محمدحسین فهمیده» و روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی، شهید فهمیده را تجسم عینی ایثار و ازخودگذشتگی دانست و اظهار داشت: وی با وجود سن کم شجاعت، فداکاری و مقاومت را به همگان آموخت.

وی مطرح کرد: حماسه شهید فهمیده یک شگفتی در تاریخ انقلاب اسلامی است که نباید به دست فراموشی سپرده شود. شجاعت، استقلال‌طلبی و ازخودگذشتگی از جمله ویژگی‌هایی هستند که سراسر وجود شهید فهمیده مالامال از آن‌ها بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز شهید محمدحسین فهمیده را الگوی بی‌نظیر ایثار و شهادت برای یک ملت دانست و تصریح کرد: شهید فهمیده و دیگر شهدای دانش‌آموز افتخاری عظیم برای ملت ایران هستند که با جهاد خود تأثیری فرا منطقه‌ای بر روی تمامی ملت‌ها و انقلاب‌های جهان گذاشته‌اند.

وی افزود: دانش آموزان از جمله اقشاری بودند که در ابتدایی‌ترین سال‌های زندگی خود از چیزی هراس نداشتند و با لبیک به امام خود و حرکتی شجاعانه به الگوی شجاعت و ایثار برای جامعه اسلامی تبدیل شدند. شهید فهمیده دانش‌آموزی انقلابی و از همین جنس است که با شهادت خود برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی ثبت کرد.

رستمیان با اشاره به ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیان داشت: امروز شهید علی لندی ادامه‌دهنده راه شهدای نوجوان و دانش‌آموزی همچون شهید فهمیده و بهنام محمدی است که با بصیرت، آگاهی، شجاعت و اعتقاد قلبی از بهترین هستی خود گذشت و این تأثیر و نتیجه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی نقش مدارس و دانش آموزان را در تداوم و پایداری انقلاب اسلامی مهم و مؤثر دانست و افزود: سیره و روش زندگی شهدایی همچون شهید فهمیده نه‌تنها در کتاب‌های درسی بلکه باید در تمامی ابعاد زندگی دانش آموزان جلوه‌گر و برای آن فرهنگ‌سازی شود. مدارس باید بیشتر به ابعاد زندگانی شهدایی همچون شهید فهمیده و علی لندی بپردازند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در پایان تأکید کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا رسالتی سنگین است که باید به آن عمل شود. ما هرچه داریم از برکت خون شهدا است و باید ضمن ادامه دادن راه این کبوتران خونین بال از ارزش‌های نظام که شهدا خون خود را برای آن هدیه دادند دفاع کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار