نماینده مردم در مجلس:

اظهارات تهدیدآمیز وزیر خارجه انگلیس دیوار بی‌اعتمادی را بلند‌تر می‌کند

مقتدایی گفت: اظهارات تهدیدآمیز وزیر خارجه انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران دیوار بی‌اعتمادی بین دو کشور را بلندتر می‌کند.
کد خبر: ۴۸۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷ - 30October 2021

اظهارات تهدیدآمیز وزیر خارجه انگلیس دیوار بی اعتمادی را بلند‌تر می‌کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عباس مقتدایی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به اظهارات تهدید آمیز وزیر خارجه انگلیس علیه ایران، اظهار داشت: غربی‌ها باید تاکنون یاد گرفته باشند که زبان و ادبیات مناسب برای مذاکره با کشورمان چه چیزی است. دولت انگلستان بجای اینکه موضوعاتی را مطرح کند که می‌تواند به روند مذاکرات آسیب بزند یا حاشیه ایجاد کند باید به فکر انجام تعهداتی باشد که پیشتر در قبال ایران پذیرفته اند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: وزیر امورخارجه انگلستان باید آن قدر از تاریخ مطلع باشد که بداند مردم این منطقه خاطره خوشی از این کشور ندارد و انگلستان را همواره به عنوان یک عامل تفرقه شناساندند.

مقتدایی بیان کرد: دیوار بی‌اعتمادی‌ها باید کاهش پیدا کند و این انگلستان و شرکای غربی‌هایش هستند که باید در این جهت گام‌های مثبت و امیدوار کننده‌ای را بردارند.

وی ابراز کرد: حضور انگلستان در منطقه حضوری شکننده است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قدرت‌های مهم منطقه توانمندی‌های بالایی دارد که هر کشوری بخواهد در این منطقه غرب آسیا حضور پیدا کند و یا تعاملاتی داشته باشد ناگزیر است نقش کشورمان را در نظر بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: کشورمان نشان داده اهل حرف منطقی است و زیر بار حرف زور نمی‌رود؛ اکنون زمان حرف‌های حاشیه ساز نیست.

وی ادامه داد: کسانی که در مذاکرات دنبال دست یابی حد بالاتری تفاهم هستند نباید حرف‌هایی بزنند که در روند مذاکرات هسته‌ای اخلال ایجاد کند.

مقتدایی عنوان کرد: مسئولان انگلستان باید از قرن نوزدهم خارج شوند و بدانند که حال حاضر قرن بیست و یکم است و ایران قدرت بزرگ در منطقه است که حتی آمریکایی‌ها هم در معادلاتشان ملاحظات این موضوع را دارند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها