شهردار قم:

فرهنگ ایثار و شهادت باید در قم حاکم باشد

«سقاییان نژاد» گفت: قم حرم اهل بیت (ع) است و باید فرهنگ ایثار و شهادت و حجاب در این شهر حاکم باشد.
کد خبر: ۴۸۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷ - 30October 2021

فرهنگ ایثار و شهادت باید در قم حاکم باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «سید مرتضی سقاییان‌نژاد» شهردار قم، امروز در مراسم نواختن زنگ «روز قم» در مدرسه استثنایی ابابصیر، طی سخنانی اظهار داشت: نامگذاری ۲۳ ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه (س) به عنوان «روز قم» با هدف آشنایی با ظرفیت‌های اصلی شهر انجام شده و نواخته شدن زنگ روز قم در این مدرسه استثنایی نیز بر همین اساس است.

وی افزود: این مدرسه به ما می‌آموزد که باید ظرفیت‌های خود را بشناسیم و بخاطر برخورداری از نعمات الهی، شکرگزاری کنیم و قدرشناس خانواده‌هایی باشیم که چنین فرزندانی را راهبری و تربیت می‌کنند.

سقاییان نژاد با اشاره به برکات وجود حضرت معصومه (س) در قم، عنوان کرد: پاداش زیارت آن حضرت، ورود به بهشت است و وجود ایشان، تحولات بسیار زیادی را در قم پدید آورده است.

وی تصریح کرد: به مناسبت روز قم قرار است ۷۰ برنامه در قم اجرا شود و به نظر می‌رسد بایستی در طول هفته، هر روز به یک مناسبت نامگذاری و برای آن ویژه برنامه‌هایی در نظر گرفته شود.

شهردار قم، تحولات ورود حضرت معصومه (س) به قم، شناخت مسجد مقدس جمکران، علمای مدفون در حرم و معرفی ۳۸۰ اثر تاریخی را بخشی از عناوین مهمی دانست که ضرورت دارد به آن‌ها توجه شود.

وی تاکید کرد: به طور طبیعی این حرم و این شهر از هجوم فرهنگی دشمنان بی نصیبت نخواهد ماند و باید فرهنگ ایثار و شهادت و حجاب در قم حاکم باشد و این شهر، به عنوان شهری در طراز انقلاب اسلامی معرفی بشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار