چمران:

شهادت «محمدحسین فهمیده» برگ زرینی را در صفحه تاریخ ایران گشود

رئیس شورای شهر با اشاره به چهل و یکمین سالروز شهادت محمدحسین فهمیده، گفت: با شهادت این نوجوان برگ زرینی در صفحه تاریخ ایران باز شد.
کد خبر: ۴۸۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ - 31October 2021

شورابه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، مهدی چمران رئیس شورای شهر پایتخت امروز در نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران، اظهار داشت: روز هشت آبان سالروز شهادت یکی از شهدای نوجوان در دفاع مقدس، شهید محمدحسین فهمیده بود.

وی افزود: شهید فهمیده در سال ۱۳۵۹ و در روز هشت آبان که مدت کوتاهی از جنگ گذشته و هنوز خرمشهر سقوط نکرده بود، با شهادت خود برگ زرینی را در صفحه تاریخ ما گشود و به یادگار گذاشت.

چمران ادامه داد: از جنس محمدحسین فهمیده‌ها باز هم داشتیم، اما او یکی از نمونه‌های برجسته‌ای بود که یاد و خاطر او در ذهن ما باقی مانده است و به اینگونه انسان‌های پاک افتخار می‌کنیم.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به روز جهانی شهر‌ها گفت: امروز نیز روز جهانی شهر‌ها است و به دلیل مشکلاتی که شهر‌ها دارند توسط سازمان ملل نامگذاری شده است.

چمران تاکید کرد: امروز شهرنشینی اکثریت سکونتگاه‌ها را تشکیل می‌دهد و نزدیک به ۷۰ درصد مردم شهرنشین هستند که در گذشته اینگونه نبود. مهاجرت و زندگی در شهر‌ها مسائل زیادی را برای همه دنیا و از جمله کشور ما ایجاد کرده که هم اکنون نیز این مسائل وجود دارد که باید حل شود.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار