مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن:

شهدای دانش‌آموز، الگوهای جاودانه‎ای برای دانش‌آموزان امروز هستند

«چراغیان» گفت: شهدای دانش‌آموز الگوی دانش‌آموزان امروز ایران اسلامی هستند و نسل آن‎ها امتداد یافته است؛ به گونه‎ای که به برکت همت بسیجیان دانش‎آموز در شهرستان، اجرای بسیاری از طرح‎های محرومیت‎زدایی در قالب جمع‎آوری بسته‎های معیشتی، آموزشی و بهداشتی ممکن شده است.
کد خبر: ۴۸۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸ - 31October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بردسکن، به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج دانش‌آموزی مراسم عطرافشانی مزار شهدای گمنام بوستان حضرت ولیعصر (عج) شهرستان بردسکن با حضور سرهنگ پاسدار «علیرضا جنیدی» فرمانده سپاه ناحیه شهرستان، سرهنگ «فریدون مزینی» فرمانده بسیج دانش‌آموزی شهرستان، «علی چراغیان» مدیر آموزش و پرورش شهرستان و جمعی از مسئولین محلی برگزار شد.

چراغیان در این مراسم گفت: هشتم آبان‌ یادآور حماسه‌های سربازان کوچک انقلاب در دفاع مقدس است که توانستند با اقتدا به حضرت سیدالشهدا (ع) و دردانه امام مجتبی (ع) در قیام کربلا، حماسه‌های ماندگاری را خلق کنند. شهدای دانش‌آموز الگوی دانش‌آموزان امروز ایران اسلامی هستند و نسل امروز با مطالعه وصایا و سبک زندگی شهدا در شرایطی به سمت پیشرفت و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بر می‌دارد که دشمن تمام توان خود را برای به انحراف کشاندن آنان بکارگرفته و از رسانه گرفته تا شبکه‎های اجتماعی و فضای مجازی را در خدمت ترویج فحشا و الگوسازی‎های کاذب قرار داده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن یادآور شد: بیش از ۱۴ هزار نفر دانش‌آموز در سطح شهرستان بردسکن در ۲۰۲ آموزشگاه مشغول کسب علم و دانش هستند که در اکثر این مدارس پایگاه‌های بسیج توسط بسیج دانش‌آموزی و مربیان در مدارس راه‌اندازی شده و به برکت همت این بسیجیان، اجرای بسیاری از طرح‎های محرومیت‎زدایی در قالب جمع‎آوری بسته‎های معیشتی، آموزشی و بهداشتی ممکن شده است.

رهبر معظم انقلاب به نسل جوان امیدوارند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بردسکن در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره تجلیل شهدای دانش‌آموز اظهار کرد: یکی از مخاطبین اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان و نوجوانان هستند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به نسل جوان نگاه امیدوارانه‌ای دارند.

وی افزود: دشمن، سنگرهای ما در مدارس، مساجد و مراکز فرهنگی را هدف قرار داده است و به دنبال تسخیر دل‎های نوجوانان و جوانان ماست تا حب اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) را از آنها دور و شخصیت‎های کاذب و جعلی را جایگزین آنها کند.

جنیدی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان، جوانان و آینده‌سازان کشور باید تاریخ دفاع مقدس و تاریخ شهدا به‌ ویژه شهدای دانش‌آموز خود را بشناسند چراکه آنان با وجود سن کم اما فهم و درک بالا علاوه بر خواندن درس و تعلیم و تربیت و مدرسه جهت دفاع از کشور و ‌آرمان‌ های دین در جبهه‌ ها حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه ۱۳ ساله های بسیاری در دفاع مقدس شهید شدند، نقش فرهنگیان و بسیجیان را در تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب بااهمیت دانست و ادامه داد: همانطور که شهدای نوجوان ما در دوران دفاع مقدس به تبعیت از نوجوان ۱۳ ساله امام حسن مجتبی (ع) به میدان رفتند و از خاک کشور خود دفاع نمودند، امروز نیز در تحقق گام دوم انقلاب نقش خودشان را به‎خوبی نشان دادند و توجه به مسائل اعتقادی علاوه بر مسائل علمی را در دستورکار خود قرار داده‎اند.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی نمادهایی والا اما دست یافتنی هستند  چرا که شهدا از خود مجاهدت‌ها و درس‌هایی به یادگار گذاشتند که برای دانش آموزان و نوجوانان الگو باشد و از خداوند متعال می‎خواهیم که به برکت انفاس قدسی این شهدا، ما را از دعای خیر و عنایات آنان محروم نگرداند.

شهدای دانش‌آموز، الگوهای جاودانه دانش‌آموزان امروز هستند

شهدای دانش‌آموز، الگوهای جاودانه دانش‌آموزان امروز هستند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار