عضو فراکسیون روحانیت مجلس:

طالبان ایجاد وحدت میان اقوام و مذاهب افغانستان را پیگیری کند

طباطبائی نژاد با تأکید بر ضرورت ایجاد وحدت میان اقوام و مذاهب مختلف در افغانستان از سوی حاکمیت مستقر جدید، گفت: طالبان باید با حضور مستمر در اجتماعات مختلف مذهبی، اجازه سوءاستفاده از برخی اختلافات را به دشمن ندهند.
کد خبر: ۴۸۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶ - 31October 2021

طالبان ایجاد وحدت میان اقوام و مذاهب افغانستان را پیگیری کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید صادق طباطبایی نژاد» عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره به حمایت از کشور‌های منطقه به‌خصوص لبنان، سوریه، عراق و همچنین افغانستان مشغول بوده، اظهار داشت: احساس می‌شود گروهی که در حال حاضر حکومت افغانستان را در دست گرفته‌اند اگرچه از اهل تشیع نبوده و از اهل تسنن هستند، اما به دنبال ایجاد تنش و اختلاف نیز نبوده و البته باید میان مردم حضور پیدا کرده و دشمن را شناسایی کنند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه باید نقاط مشترک مسلمانان را تقویت و نقاط تفاوت که قطعاً طبیعی است را نادیده بیانگاریم، عنوان کرد: لازم است دشمن مشترک خود را مورد شناسایی قرار داده و وحدت کلمه ایجاد کنیم.

وی در این حوزه به تحولات اخیر افغانستان اشاره و بیان کرد: امروز طالبان در حوزه حکمرانی افغانستان مستقر شده و البته موضوع وحدت را نیز مورد استقبال قرار داده‌اند که رویکرد خوبی است و البته باید در عمل نیز این را نشان دهند و مسئولان آن‌ها میان اجتماعات مختلف مذهبی رفته و در کنار آن‌ها باشند تا دشمن به خود جرئت سوءاستفاده از برخی اختلافات و تفاوت‌ها را ندهد.

طباطبائی نژاد ادامه داد: کشور‌های غرب آسیا نیز که عمدتاً مسلمان و از مذاهب مختلف هستند در کلمه اسلام و توحید اشتراک دارند که باید در این حوزه تأکید کرده و اجلاس‌های مختلفی را با حضور سران و رهبران مختلف مذهبی برگزار کنند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام با ایجاد تفرقه میان مسلمانان و سوءاستفاده از فاصله‌های ایجاد شده، زمینه‌های ظهور و بروز گروه‌های تروریستی را ایجاد می‌کنند که در نهایت موجب اسلام هراسی در دنیا می‌شود و با ایجاد وحدت باید جلوی آن گرفته شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار