مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

حماسه مردم آبادان در کوی ذوالفقاری باید برای همیشه در تاریخ ثبت شود

سردار مرادحاجتی گفت: حماسه مردم آبادان در کوی ذوالفقاری با ابتدایی‌ترین امکانات مقابل ارتش بعث عراق، یک رخداد ماندگار در تاریخ کشور است که باید به نسل‌های انتقال داده شود.
کد خبر: ۴۸۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳ - 31October 2021

حماسه مردم آبادان در کوی ذوالفقاری باید برای همیشه در تاریخ ثبت و ماندگار شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سرتیپ دوم پاسدار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز در جلسه هم‌اندیشی مناسبت‌های حوزه دفاع مقدس با اشاره به حماسه‌ مردمی کوی ذوالفقاری اظهار داشت: آبادان شهری است که حدود یک سال در محاصره بود، ولی هرگز سقوط نکرد. نیروهـای بعثی در شب نهم آبان ۱۳۵۹، پنج روز پس از سقوط خرمشهر با احداث پل شناور بر روی رودخانه بهمنشیر به سمت کوی ذوالفقاری آبادان یورش بردند. «دریاقلی سورانی» اوراق فروش کوی ذوالفقاری هنگامی که متوجه تحرکات شبانه سربازان عراقی در این محله آبادان شد با دوچرخه راهی شهر شد تا مردم و نیروهای سپاه را از ورود عراقی‌ها به آبادان با خبر کند.

سردار مرادحاجتی گفت: حماسه مردم آبادان در کوی ذوالفقاری با ابتدایی ترین امکانات و تجهیزات مقابل ارتش بعث عراق، یک رخداد تاریخی و ماندگار در تاریخ با عظمت کشور و ملت ماست که باید برای همیشه ماندگار و به نسل های بعدی انتقال داده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با گلایه از کم توجهی مسئولین استانی و آبادانی به مرکز فرهنگی و موزه بکر دفاع مقدس آبادان بیان داشت: اگر این مرکز فرهنگی و موزه تقویت و تجهیز شود، می توان ده ها حماسه همچون کوی ذوالفقاری را در آن بازسازی و به شکل هنری به میلیون ها زائر راهیان نور و اربعین حسینی ارائه داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار