جامعیت قوانین اسلام در کلام امام خمینی (ره)

امام خمینی (ره) در رابطه با جامعیت قوانین اسلام فرمودند: در قوانین دنیایی درمورد یک یا دو جهت ملاحظه شده است، اما قوانین الهی از قبل از اینکه انسان در این دنیا بیاید، قدم به قدم دستور دارد تا وقتی که فرد از دنیا برود. حتی اسلام برای بعد از مرگ فرد هم قانون دارد.
کد خبر: ۴۸۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۰ - 14November 2021

جامعیت قوانین اسلام در کلام امام خمینی (ره)به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشریه خط حزب‌الله به صاحب‌امتیازی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هر هفته روز‌های جمعه منتشر می‌شود و به انتشار بیانات رهبران انقلاب اسلامی می‌پردازد.

خط حزب‌الله در شماره ۳۱۲ خود با عنوان «جهاد رزمندگان بدون اسلحه» منتشر شد، در ستون «کلام امام (ره)» به انتشار بیانات ایشان در رابطه با جامعیت قوانین اسلام و قرآن در تربیت جوامع پرداخته است.

این بیانات به شرح زیر است:

«قانون الهی غیر از قوانین دنیایی است. در قوانین دنیایی درمورد یک یا دو جهت ملاحظه شده است اما قوانین الهی از قبل از اینکه انسان در این دنیا بیاید، قدم به قدم دستور دارد تا وقتی که فرد از دنیا برود. حتی اسلام برای بعد از مرگ فرد هم قانون دارد.

قوانین اسلام مثل قوانین این دنیایی و بشر نیستند که نتوانند جز همین پرده مادی را ببینند. همه پیامبران (ع) که مبعوث شدند، برای تربیت بشر در همه ابعاد آمدند. غیر از انبیاء (ع) کسی نمی‌تواند در تمام ابعاد به تربیت بشر بپردازد.

قرآن و اسلام هم راجع به جنگ‌ها صحبت دارند، هم راجع به صلح‌ها، هم راجع به تربیت اخلاقی و هم تربیت بدنی انسان‌ها. همه چیز در قرآن هست. قرآن فراتر از تمام اموری که انسان به آن‌ها نیاز دارد مطلب دارد.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار