دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

آمریکا مضمحل‌تر از همیشه در عرصه‌ بین‌الملل/ ایران با قدرت بر تارک جغرافیای منطقه ایستاده است

امروز یک سال پس از تشکیل دولت بایدن باید اذعان داشت که آمریکا مضمحل‌تر شده است؛ اما جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها با قدرت بر تارک جغرافیای منطقه ایستاده است.
کد خبر: ۴۸۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰ - 03November 2021

آمریکا مضمحل‌تر از همیشه در عرصه‌ بین‌الملل/ ایران با قدرت بر تارک جغرافیای منطقه ایستاده استبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، آبان ماه یادآور رویداد‌های بسیار مهمی در تاریخ معاصر کشور ماست. شاید مهمترین رویداد در این ماه تسخیر لانه‌ جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیروی خط امام باشد. این دانشجویان در سیزدهمین روز از آبان ماه سال ۱۳۵۸ خورشیدی و در حالی که هنوز چند ماهی از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی گذشته بود، لانه‌ی جاسوسی آمریکای جهانخوار که تا پیش از آن سفارت نامیده میشد را تسخیر کردند.

از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تا کنون چهره‌های مختلفی به سمت ریاست جمهوری آمریکا رسیده اند. کارتر، ریگان، بوش پدر، کلینتون، بوش پسر، اوباما، ترامپ و بایدن چهره‌های مختلفی هستند که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی کرسی نشین کاخ سفید شده اند. افرادی که فقط ظاهری متفاوت دارند و از هر جناح و حزبی که باشند، عمال و کارپردازان دستگاه امپریالیسم و کاپیتالیسم آمریکایی هستند.

افرادی مانند کارتر، ریگان، بوش پدر و بوش پسر با جنگ افروزی و بعضا حمایت از برخی انقلاب‌هایی به نفع امپریالیسم در کشور‌های مختلف جهان بازار فروش اسلحه را برای کارخانجات اسلحه سازیشان سکه کردند. رییس جمهور‌هایی که مدارک عضویتشان در بنگاه‌های شیطان پرستی و صهیونیسم بین الملل در فضای وب دست به دست میچرخد. کلینتون با رسوایی اخلاقی‌ای که به بار آورد، هرگز نتوانست در جامعه‌ی آمریکا و در مقیاس کلانتر در جامعه‌ی جهانی مورد مقبولیت قرار گیرد. اوباما سعی داشت تا طی دو دوره ریاست جمهوریش، با انتصاب هیلاری کلینتون به عنوان وزیر امور خارجه آبروی رفته‌ی کلینتون را بخرد.

ترامپ هم که تا پیش از آنکه وارد عرصه‌ سیاست شود به عنوان یک سرمایه دار قمار باز و فاسد شناخته شده بود. بایدن نیز جزء جرگه افرادی است که در سنین بالا به ریاست جمهوری رسیده است و بعضا در گفت‌وگو‌های مهم سیاسی دچار فراموشی شده و از یاد برده است با چه کسی صحبت می‌کند. او طی یک سال گذشته هنوز سخنرانی شیوا و گیرایی در مقام یک رییس جمهور ادا نکرده است. او نه نطق اوباما را دارد، نه ثروت ترامپ را، نه قدرت خانواده بوش و کارتر و ریگان را و نه حتی در حد کلینتون میتواند از مردم و اطرافیانش دلجویی کند. او فقط یک مترسک از کار افتاده و بازنشسته است که با تصمیمات غلطش دنیا را به هم ریخته است. خروج بی برنامه‌ی نیرو‌های آمریکا و ناتو از افغانستان زمینه‌ی ظهور مجدد طالبان را در این کشور فراهم ساخت.

امروز یک سال پس از تشکیل دولت بایدن باید اذعان داشت که آمریکا مضمحل شده است. ریاست جمهوری امروز آمریکا به راستی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. سیاستمداران آمریکایی شرمسارتر از همیشه در عرصه‌های بین المللی حاضر می‌شوند. ریاست جمهوری‌ای دارند که گاهی نام و اسم و رسم خود را فراموش می‌کند و عملا دست نشانده‌ دست‌های پشت پرده است. پیر سالخورده‌ای که عکس‌های مبتذلش در فضای سایبری دست به دست می‌شود.

ایران، اما همچنان با قدرت بر تارک جغرافیای منطقه ایستاده و پرچمش در اهتزاز است. فرهنگ تمدن کهن ایران زمین هرگز دستخوش تحولاتی از جنس تحولات آمریکایی نشده و نخواهد شد، زیرا این سرزمین متبرک به خون شهدا بالاخص شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

انتهای پیام/۱۳۳

نظر شما
پربیننده ها