در ماه اکتبر؛

سه هزار نیروی متحد سعودی در مأرب یمن کشته و زخمی شدند

منابع پزشکی یمن اعلام کردند که طی ماه اکتبر، نزدیک به سه هزار نیروی دولت مستعفی یمن در جبهه‌های مختلف مأرب کشته و زخمی شدند.
کد خبر: ۴۸۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸ - 01November 2021

سه هزار نیروی متحد سعودی در مأرب یمن کشته و زخمی شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، آمار به دست آمده از منابع پزشکی در یمن در خصوص شمار کشته‌ها و زخمی‌های نیرو‌های «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن در جبهه‌های مأرب در طول ماه اکتبر گذشته، نشان می‌دهد که در این بازه زمانی یک‌ماهه، ۲۹۴۸ نفر کشته و زخمی شده‌اند.

به نوشته وبگاه «الخبر الیمنی»، بر اساس این آمار، در ماه گذشته میلادی، در جبهه‌های مختلف مأرب، ۱۳۲۳ نیروی وابسته به هادی از جمله شماری از فرماندهان برجسته او، کشته و ۱۶۱۵ نفر زخمی شدند که حال برخی از زخمی‌ها وخیم است و برخی نیز تنها جراحت سطحی داشته‌اند.

۶۰ درصد کشته‌ها و زخمی‌ها متعلق به دو جبهه «العبدیه» و «الجوبه» است و بقیه مربوط به سایر جبهه‌ها است.

در ماه اکتبر گذشته، ۳۳۰ سرباز هادی از طریق عملیات تک‌تیراندازی، ۱۶۴ نظامی از طریق هدف قرار گرفتن خودرو‌های نظامی و ۸۵ نظامی دیگر طی حملات موشکی کشته شدند. اما در خصوص زخمی‌ها، بنا بر آمار به دست آمده از منابع پزشکی یمن، ۳۵ نظامی به دلیل شدت جراحات وارده کشته شدند و اسامی آن‌ها به فهرست کشته‌ها افزوده شد و ۸۰ نیرو نیاز به عمل جراحی برای قطع عضو دارند و ۲۱ نظامی نیز برای عمل جراحی باید به خارج از کشور منتقل شوند.

در ماه‌های اخیر نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده اند.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی به ریاست عبد ربه منصور هادی و حامی آن ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار