نگاهی به زندگی‌نامه شهید «علیرضا احمدی»

«علیرضا احمدی» متولد سال ۱۳۴۳ در روستای «آیراندیبی» از توابع شهرستان «مرند»، درحالی که به‌عنوان پزشک‌یار در بهداری لشکر ۳۱ عاشورا به رزمندگان اسلام خدمت می‌کرد، ۲۵ اسفند سال ۱۳۶۶ در عملیات «بیت‌المقدس ۲» در منطقه عملیاتی «بانه» به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۸۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۱ - 03November 2021

پزشکی که برای وطن سَر دادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، با آغاز جنگ تحمیلی، تمامی اقشار جامعه برای حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعلام آمادگی کردند تا هرکس به نوبه خود در دفاع از وطن و اعتقادات خود، ایفای نقش کند.

«علیرضا احمدی» پس از گذراندن دوره‌های آموزش نظامی در پادگان سپاه و دوره پزشکیاری، به‌عنوان پزشکیار در بهداری لشکر ۳۱ سپاه عاشورا مشغول خدمت به رزمندگان اسلام شد و ۲۵ اسفند سال ۱۳۶۶ در عملیات «بیت المقدس ۲» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید «علیرضا احمدی»

شهید «علیرضا احمدی» فرزند «مسعودعلی» سال ۱۳۴۳ در روستای «آیراندیبی» از توابع شهرستان «مرند» در یک خانواده مؤمن و متعهد به اسلام و قرآن چشم به جهان گشود. «علیرضا» در سن شش سالگی مادر خود را از دست داد و در سایه مهر و محبت فراوان پدرش تربیت یافت و پس از گذراندن تحصیلات دوره ابتدایی در دبستان «منوچهری» روستای «آیراندیبی» برای ادامه تحصیل روانه شهر «مرند» شد.

وی پدرش را مرداد سال ۱۳۵۶ در دوران تحصیلات مقطع راهنمایی از دست داد و فقدان پدر برای او بسیار ناگوار و طاقت‌فرسا بود؛ اما با این وجود، به تحصیل خود در رشته علوم تجربی ادامه داد.

با اوج‌گیری تظاهرات علیه رژیم طاغوت، «علیرضا» نیز به جمع تظاهرکنندگان پیوست و در تظاهرات خیابانی و دیگر فعالیت‌های انقلابی شرکت فعالی داشت و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با تأسیس هسته‌های مقاومت بسیج و انجمن‌های اسلامی، در پایگاه مقاومت روستا در کنار دیگر برادران انقلابی خود، برای حفظ امنیت هموطنانش شب‌ها به پاسداری پرداخت.

او علاقه زیادی به اهل بیت (ع) داشت و در ایام عزاداری حضرت اباعبداله الحسین (ع) و دیگر مراسمات مذهبی در مسجد فعالیت به‌سزایی داشت. همچنین نسبت به انجام واجبات و ترک محرمات به شدت حساس بود. همچنین در کنار فعالیت‌های درسی و پایگاه بسیج به ورزش فوتبال هم می‌پرداخت تا روحیه پرنشاط خود را داشته باشد.

«علیرضا احمدی» سال ۱۳۶۳ بعد از اتمام تحصیلات خود به استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و پس از گذراندن دوره‌های آموزش نظامی در پادگان سیدالشهداء (ع) (خاصبان) سپاه و همچنین با گذراندن دوره پزشک‌یاری، به‌عنوان پزشک‌یار در بهداری لشکر ۳۱ عاشورا مشغول خدمت به رزمندگان اسلام شد. او در دوران خدمت خود در سپاه، به‌عنوان کادر رسمی توانست در عملیات‌های مختلفی شرکت کند.

«علیرضا احمدی» ۲۵ اسفند سال ۱۳۶۶ در عملیات «بیت‌المقدس ۲» در منطقه عملیاتی بانه (ماؤوت عراق) پس از مبارزه بی‌امان با دشمن بعثی، در اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد به آرزوی دیرینه خود رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها