نظر «شهید باقری» درمورد اخلاص و ریا در فعالیت‌های مختلف + صوت منتشر نشده

غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری از فرماندهان جوان دفاع مقدس است که در عملیات‌های فتح‌المبین، رمضان و بیت‌المقدس نقش مؤثر و فعالی داشت. او جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود.
کد خبر: ۴۸۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶ - 01November 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «غلامحسین افشردی» معروف به «حسن باقری» از فرماندهان جوان دفاع مقدس است که در عملیات‌های فتح‌المبین، رمضان و بیت‌المقدس نقش مؤثر و فعالی داشت. او جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود. شهید باقری قبل از عملیات محرم در نهم مهر سال ۱۳۶۱ در جمع کارکنان آشپزخانه لشکر‌های فجر و نصر درباره رابطه اخلاص و اطاعت از فرمان فرمانده سخن به میان آورد.

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشر نشده از شهید حسن باقری است که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به مناسبت سالروز عملیات محرم این صوت تاریخی را برای نخستین بار منتشر کرد.

متن این سخنان به شرح زیر است:

«ما در مسائل نظامی می‌گوییم مهم، اطاعت از فرماندهی است. امروز برادر محسن به ما می‌گوید: اینجا بایستید، اینجا می‌ایستیم. می‌گوید: جای دیگر بروید، جای دیگر می‌رویم. بگوید: به آشپزخانه بیایید، به آشپزخانه می‌آییم. مهم‌ترین چیزی که عندالله است؛ اخلاص است. اگر اخلاص داشته باشیم، ان‌شاءالله هیچ فرقی نمی‌کند که فرمانده باشیم یا فرمانبر یا آنکه سر دیگ را بگیریم.

چه بسا که زمینه‌های ریا و طغیان برای کسانی که یک مقداری کارشان اسم یا رسم دارد، بیشتر از آن برادری است که در کنار آشپزخانه کارش را با اخلاص انجام می‌دهد، همیشه هم به یاد خداست، یقین هم دارد که کارش جنبه ریا پیدا نمی‌کند.

آن زمینه‌ها شاید خیلی مشکل‌تر باشد و حفظ انسان خیلی لازم‌تر و واجب‌تر باشد؛ لذا قیامت یقه یک عده را می‌گیرند، می‌گویند این‌ها را نگه دارید، این‌ها در دنیا مسئول بودند.»

درباره عملیات محرم

عملیات محرم با رمز «یا زینب (س)» از ۱۰ تا ۲۰ آبان در سلسله جبال حمرین ـ موسیان، عین خوش، زبیدات انجام شد. هدف از این عملیات تصرف ارتفاعات سرکوب منطقه و قرار گرفتن در موضع برتر تاکتیکی بود که به فرماندهی مشترک سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی صورت گرفت.

در عملیات محرم ۴۹ گردان پیاده و لشکر ۳۰ زرهی مجهز به ۱۵۰ تانک و نفربر از سپاه و هشت گردان پیاده و ۵۰ دستگاه تانک و نفربر از ارتش در مقابل ۲۴ گردان پیاده، ۱۶ گردان زرهی، چهار گردان مکانیزه و دو گردان کماندو رژیم بعثی حضور داشتند. در این عملیات با رشادت‌های رزمندگان اسلام ۷۰۰ کیلومتر مربع از خاک ایران از جمله ارتفاعات ۴۰۰ و ۲۹۸، پل چم سری، حوزه نفتی بیات، نهر عنبر، چم سری و موسیان آزاد شد. همچنین جاده عین خوش ـ دهلران از دید و تیر دشمن خارج شد. در این عملیات تلفات دشمن شامل شش هزار کشته و زخمی و اسارت دو هزار و ۳۵۰ نفر بود. در عملیات محرم ۱۴۹ تانک و نفربر، ۲۷۰ خودروی نظامی و ۳۵ تفنگ ۱۰۶ به غنیمت رزمندگان اسلام در آمد.

نظر شهید باقری درمورد اخلاص و ریا در فعالیت‌های مختلف +صوت منتشرنشده از شهید باقری

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار