رئیس سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی:

خانواده، بستر تربیت نسل آینده‌ساز انقلاب اسلامی است

سرهنگ «صابر» گفت: اساس باورهای دینی خانواده‎ها منطبق بر تفکرات مادرانی است که از دوران طفولیت، کودکان جامعه اسلامی را محب اهل‌بیت (ع) و ولایت تربیت می‎کنند و بذر دلبستگی به آرمان‎های انقلاب را در دل آینده‎سازان ایران اسلامی پرورش می‎دهند.
کد خبر: ۴۸۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ - 01November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از مشهد، نشست مشترک سرهنگ پاسدار «محسن صابر» رئیس سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی و حجت الاسلام  «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی استان، ظهر امروز در محل اتاق جلسات این سازمان برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی در این دیدار با تأکید بر ضرورت ایجاد هم‎افزایی میان نهادهای فرهنگی استان اظهار داشت: همکاران دغدغه‎مند ما در ادارات کل امور مساجد، اوقاف و اماکن در یک همکاری سازنده و با مشارکت جامعه ستایشگران مذهبی بسیجی استان، مجالس اهل‌بیت (ع) را به گونه‎ای رصد می‎کنند که در تراز انقلاب اسلامی برگزار شوند.

وی افزود: سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی با بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر عضو، به عنوان یک نهاد تخصصی فرهنگی در امر ستایشگری مذهبی فعالیت دارد و در سال‎های گذشته با تشکیل هیئات اندیشه‎ورز و کارگروه‎های ویژه همچون شورای خواهران، گام‎های مؤثری در مسیر زدودن بدعت‎ها از مجالس عزا و شادی اهل‌بیت (ع) برداشته است.

صابر خاطرنشان کرد: باید بر مقوله مجالس بانوان تمرکز ویژه‎ای داشت و به معارف بلند فرهنگ شیعی در این مراسمات، جان تازه‎ای بخشید زیرا اساس باورهای دینی خانواده‎ها منطبق بر تفکرات مادرانی است که از دوران طفولیت، کودکان جامعه اسلامی را محب اهل‌بیت (ع) و ولایت تربیت می‎کنند و بذر دلبستگی به آرمان‎های انقلاب را در دل آینده‎سازان ایران اسلامی پرورش می‎دهند.

خانواده، بستر تربیت نسل آینده‌ساز انقلاب اسلامی است

دسترسی مداحان به منابع معتبر تاریخی و ادبی تسهیل می‎شود

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه این مراسم با بیان اینکه ستایشگران مذهبی نباید محدود در مراسمات عزای اهل‌بیت (ع) باشند، ابراز داشت: بسیاری از مراجع و علما بر ضرورت برپایی باشکوه مراسمات شادی اهل‌بیت (ع) تأکید دارند و اساساً شمار مناسبت‎های بزم و سرور در تقویم تاریخ شیعه نیز به مراتب بیشتر از ایام عزاست لذا اگر نظارت سازمان بسیج مداحان در عرصه‎های مختلف وجود داشته باشد و جامعه ستایشگران مذهبی استان به طور کامل در عضویت این نهاد انقلابی باشند، بسترهای لازم برای نقش‎آفرینی مؤثر مداحان استان در مجالس شادی اهل‌بیت (ع) نیز فراهم می‎شود.

وی ادامه داد: سهولت دسترسی به فضای مجازی در شرایط کنونی باعث شده تا بسیاری از مردم و حتی فعالان فرهنگی ما کمتر نسبت به مطالعات تاریخی احساس نیاز پیدا کنند و هویت ارتباطی ما بیش از آن که منطبق بر مکتوبات باشد، از محفوظات و شنیده‎ها نشأت بگیرد اما با این حال، هرگز این‎گونه نیست که مردم ما از کتاب و مطالعه رویگردان باشند و حقیقت این است که همچنان، مردم نسبت به تألیفات خوب، اقبال نظر دارند.

سبزیان ضمن دعوت از جامعه ستایشگران مذهبی خراسان رضوی برای شرکت در جشنواره‎های کتابخوانی ابراز امیدواری کرد: مسابقات کتابخوانی سراسری به عنوان پویش‎های فرهنگی معتبر، بستر مناسبی است تا مداحان از سیره مستند اهل‌بیت (ع) و معارف انقلاب اسلامی بهره‎مند شوند و امیدواریم تا با افزایش اقبال عمومی، زمینه نشر و ترویج آموزه‎های بلند شیعی را در جامعه فراهم کنیم.

در انتهای این مراسم با هدف تقویت همکاری‎ها، تفاهم‎نامه رسمی سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی و نهاد کتابخانه‎های عمومی استان به امضای طرفین رسید. تسهیل دسترسی جامعه ستایشگران مذهبی خراسان رضوی به منابع معتبر تاریخی و ادبی و بهره‎مندی متقابل نهاد کتابخانه‎های عمومی استان از تولیدات هنری و فرهنگی مداحان در هیئات مذهبی از جمله محورهای این تفاهم‎نامه بود.

خانواده، بستر تربیت نسل آینده‌ساز انقلاب اسلامی است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار