فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران:

نسخه جدید طرح شهید سلیمانی در تهران اجرا می‌شود

زالی گفت: استان تهران برای نسخه جدید طرح شهید سلیمانی برنامه مدونی را به همت تمامی دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها تدوین کرده است.
کد خبر: ۴۸۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱ - 01November 2021

نسخه جدید طرح شهید سلیمانی در تهران اجرا می‌شودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا کلان‌شهر تهران عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان تهران اظهار داشت: الگو رنگ‌بندی فرمول پیچیده‌ای شامل بستری، تست مثبت و شاخص‌های مختلف است و یکی از اشکالات این است که قدر مطلق آمار نقشی ندارد و ممکن است شهری با ۵ بستری قرمز بوده و ممکن است شهری با ۲۰۰ بستری قرمز نباشد.

وی افزود: مبانی جهانی در خصوص رنگ‌بندی شهر‌ها با فرمول‌های داخلی ما متفاوت است و در برخی کشور‌ها این معیار‌ها بر اساس ریسک است.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا شهر تهران ادامه داد: شهر‌های غربی در کرانه غربی کشور به دلیل تجربه دیرتر پیک پنجم، بیشترین شهر‌های قرمز تا هفته گذشته را داشتند و امروز شهر‌های قرمز و نارنجی در بخش مرکزی کشور در حال شکل‌گیری است.

زالی گفت: آماری که در بازدید‌های میدانی تهران توسط کارشناسانان نمایان بوده با آمار‌های وزارت بهداشت متفاوت است که مثلا وزارت بهداشت درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان را ۴۶ اعلام می‌کند در صورتی ما آن را ۶۶ درصد اعلام می‌کنیم که بایستی این اختلاف با تناسب‌سازی چک‌لیست‌ها رفع شود.

وی ادامه داد: فاصله‌گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی شهر تهران به شدت درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را پایین می‌آورد.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا شهر تهران اضافه کرد: در خصوص طرح شهید سلیمانی و با توجه به مباحث مطرحه در ستاد ملی و عزم ریاست جمهور در خصوص اجرای این طرح کشوری، استان تهران برنامه مدونی را به همت تمامی دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها تدوین کرده است.

زالی گفت: در حال تدوین آخرین نسخه اجرایی طرح شهید سلیمانی در تهران هستیم و برای اجرای این طرح با هدف افزایش همکاری میان‌بخشی به طوری برنامه‌ریزی شده که تمامی دستگاه‌های مشارکت‌کننده احصا شده و وظایف مربوطه دیده شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح شهید سلیمانی دارای ابعاد مختلفی است که بایستی تمامی دستگاه‌ها در بخش‌های لجستیکی این طرح مشارکت کنند و مقرر شد کمک‌های مومنانه و خیریه در طرح شهید سلیمانی معطوف شود.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا شهر تهران خاطرنشان کرد: مقرر شد ظرف ۴۸ ساعت آینده و پس از جمع‌بندی، نسخه باز تعریف شده طرح شهید سلیمانی در استان تهران آماده اجرا شود که البته تامین اعتبارات در گام فعلی موضوعی جدی است.

محسن منصوری، استاندار تهران هم در این جلسه گفت: موضوع کرونا در کشور‌های همسایه به ویژه وضعیت وخیم روسیه بایستی جداٌ مدنظر قرار گیرد؛ اگر بنا بر انتقال ویروس باشد اولین مقصد تهران است و می‌خواهیم در فرودگاه امام خمینی (ره) مراقبت‌ها تشدید شود.

وی در خصوص وضعیت مطالبات بیمارستان‌ها هم تصریح کرد: هزینه‌ها و طلب‌های سه دانشگاه در خصوص کرونا احصا شده تا با اعلام به معاون اول ریاست جمهور پرداخت آن پیگیری و انجام شود، زیرا بیش از این نمی‌توان به شبکه درمانی فشار وارد کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها