فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

انهدام اهداف دوردست با استفاده از پهپادهای انتحاری

امیر سرتیپ «واحدی» با اشاره به ارزیابی ارتقای توان نیروی هوایی ارتش در رزمایش اخیر این نیرو گفت: در این رزمایش، پهپادهای انتحاری نهاجا توانستند با موفقیت اهداف مورد نظر را در دوردست منهدم کنند.
کد خبر: ۴۸۶۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۲ - 03November 2021

ارتقاء توان نیروی هوایی ارتش در راستای «پاسخگویی هوشمند» به تهدیداتامیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص دهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نهاجا، اظهار داشت: در این رزمایش به‌طور گسترده از سامانه‌های پهپادی استفاده و این سامانه‌ها را به مهمات جنگی، مجهز کردیم.

وی افزود: در این رزمایش پهپاد «کمان ۱۲» را به بمب «قائم ۵» مجهز کردیم که توانست اهداف مورد نظر را از فاصله ۲۰ کیلومتری به‌طور نقطه‌ای و دقیق مورد اصابت قرار دهد.

فرمانده نهاجا با بیان اینکه این رزمایش مطابق با صحنه واقعی نبرد طراحی شده بود، گفت: از پهپاد‌های شناسایی نیز جهت ارسال تصاویر تمامی میادین تیر و پایگاه‌های هوایی استفاده کردیم که به‌صورت آنلاین مرکز کنترل و فرماندهی را در جریان روند فعالیت‌های رزمی قرار دادند.

امیر واحدی با اشاره به استفاده موفقیت‌آمیز از پهپاد‌های انتحاری نقطه‌زن «کیان» و «آرش» جهت انهدام اهداف دوردست، خاطرنشان کرد: پهپاد‌های «کرار» نیز که به بمب‌های ۵۰۰ پوندی و راکت مجهز شده‌اند، توانستند در این رزمایش اهداف مورد نظر را با کمترین ضریب خطا مورد اصابت قرار دهند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها