محور‌های رسانه‌های لبنان مطرح کردند؛

معادله «قرداحی» برای استعفا؛ عقب‌نشینی سعودی از سیاست‌های خصمانه

رسانه‌های لبنان طی ۲۴ ساعت گذشته به موضوعات مختلفی پرداختند که هجمه گسترده عربستان سعودی علیه لبنان مهمترین سوژه خبری این رسانه‌ها محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۸۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ - 02November 2021

معادله «قرداحی» برای استعفا؛ عقب‌نشینی سعودی از سیاست‌های خصمانه استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌های مختلف لبنان در ۲۴ ساعت گذشته به رویداد‌های مختلفی پرداختند که سرخط خبری آن‌ها بدین شرح است:

روزنامه البناء در مطلبی آورده است: حمایت بین المللی و عربی از دولت با هدف حفظ استقرار، محاصره عربستان را در هم می‌شکند.

این روزنامه در مطلبی دیگر افزوده است: سعودی‌ها برای اولین بار است که صحبت درباره انتخاب رییس جمهوری آینده لبنان را آغاز کرده اند. از نظر آن‌ها رقابت محدود بین جوزف عون و جبران باسیل و سلیمان فرنجیه نیست بلکه در این رقابت سمیر جعجع و سامی الجمیل نیز حضور دارند.

روزنامه البناء همچنین عنوان کرده است: معادله قرداحی این است که هزینه استعفا باید عقب نشینی سعودی از سیاست‌های خصمانه اش باشد.

روزنامه الجمهوریه لبنان نوشت: مخالفان استعفای قرداحی معتقدند این کار در شرایطی که بحران از حدود خود فراتر رفته، بی فایده است.

روزنامه الاخبار در مطلبی آورده است: دیدار اردوغان و بایدن بدون نتیجه بود. مسکو هم به آنکارا این پیام را داده که ما هم در غرب فرات سهم داریم؛ موضعی که محاسبات ترکیه را بر هم می‌زند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها