فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة‌الله (عج):

مقابله با دشمن در جنگ نرم نیازمند جهاد و صبر است

سردار سرلشگر «جعفری» با بیان اینکه خداوند از مومنان خواسته که دین خدا را یاری کنند گفت: «جهاد» تنها کشته شدن در راه خداوند نیست، بلکه مقابله با دشمن در جنگ نرم نیز نیازمند جهاد و صبر است؛ لذا باید در راه تحقق اصول اسلامی در جامعه و اسلامی شدن جامعه جهاد کنیم.
کد خبر: ۴۸۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹ - 02November 2021

مقابله با دشمن در جنگ نرم نیازمند جهاد و صبر است

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، سردار سرلشگر «محمدعلی جعفری» فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة‌الله (عج) امروز در مراسم پنجمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «محمد اتابه» در گلزار شهدای گوراب زرمیخ شهرستان «صومعه سرا» با اشاره به مقام و منزلت شهدا اظهار داشت: طبق آیه شریفه قرآن کریم شهدا زنده‌اند و نزد خداوند متعال روزی داده می‌شوند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه‌الله اعظم (عج) تصریح کرد: شهدا در حال ایفای نقش در جامعه هستند و از فضل و عنایت خداوند نسبت به خود شادمان هستند و برای ما پیام دارند مبنی بر اینکه از تهدید دشمنان اندوهگین نباشید و از آمریکا و محاصره اقتصادی دشمن نترسید.

وی با بیان اینکه شهدا در مسیر توسعه اسلام و امید دادن به مردم نقش‌آفرین هستند خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ سال است که دشمنان با طرفداران، حامیان خود در منطقه، عوامل نفوذی، غربگرا‌ها و با کمک لیبرال‌های داخلی در تلاش هستند تا ملت ایران را از راه خود منحرف کنند.

سردار جعفری افزود: با وجود همه تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی که به مردم ایران تحمیل شد، اما مردم از راه شهدا و انقلاب اسلامی حمایت کردند و این به‌خاطر وجود مقدس شهداست که زنده هستند و جامعه را راهنمایی می‌کنند و به گفته رهبر معظم انقلاب، شنیدن کلام و راهنمایی‌های شهدا گوش شنوا می‌خواهد.

وی تاکید کرد: این حالت معنوی که معجزه‌وار در جامعه ایران وجود دارد و راه انقلاب اسلامی را ادامه می‌دهند در واقع خواسته خداوند متعال از مومنان و یاری کردن دین خداوند محسوب می‌شود لذا امروز عصر احیای اسلام ناب محمدی است و اسلام به برکت انقلاب اسلامی احیاء شده است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه‌الله اعظم (عج) با اشاره به اینکه اثر و برکات انقلاب اسلامی در لبنان، غزه، سوریه، عراق و یمن مشاهده می‌شود متذکر شد: اقدامات آمریکا و صهیونیست‌ها امروز شکست خورده و آمریکا نیز در حال افول است، اما انقلاب اسلامی همچنان پیروز و سربلند است.

وی با اشاره به ایستادگی و صبر مردم ایران اظهار داشت: فشارها، جنگ نرم اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را دشمنان خارجی و مخالفان داخلی علیه این نظام و ملت به‌کار گرفتند و هر ملت دیگری اگر بود در مقابل این حجم از توطئه‌های پی در پی از پا در می‌آمد، اما ملت ایران همواره ایستادگی کرده است.

سردار جعفری ضمن یادآوری بدرقه میلیونی مردم ایران و منطقه از پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: پس از ۴۲ سال از عمر پُربرکت جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار و به برکت خون شهدا، ۳ قوه کشور و دیگر دستگاه‌ها با هم هماهنگ و همفکرند و نخستین اقدام دولت جدید هم حل مشکلات واکسن کرونا بود. با هم‌افزایی فعلی دستگاه‌های نظام و نگاه انقلابی و اسلامی که در کشور حاکم شده است امیدواریم مسائل و مشکلات مردم هم حل شود و مردم برکات و ثمره ایستادگی خود را در سال‌های آینده خواهند دید.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة‌الله (عج) زمینه‌سازی و بسترسازی برای حکومت امام زمان (عج) را از جمله اهداف انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان با ایجاد جنگ نرم تلاش می‌کنند نور خدا را خاموش کنند، اما خداوند اراده کرده که نور خود را در سراسر زمین گسترش دهد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب پیرامون رسیدن انقلاب به اهداف والا و ضرورت تحقق عدالت اجتماعی تاکید کرد: عدالت اجتماعی جزو اهداف والا و مقدس جمهوری اسلامی است و رهبر معظم انقلاب نیز در گام دوم انقلاب به ضرورت تلاش در جهت اسلامی شدن جامعه، خودسازی و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی تاکید کردند.

سردار جعفری با بیان اینکه خداوند از مومنان خواسته که دین خدا را یاری کنند متذکر شد: «جهاد» تنها کشته شدن در راه خداوند نیست، بلکه مقابله با دشمن در جنگ نرم نیز نیازمند جهاد و صبر است؛ لذا باید در راه تحقق اصول اسلامی در جامعه و اسلامی شدن جامعه جهاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید برای اسلامی شدن جامعه در صحنه حضور داشته باشند خاطرنشان کرد: حرکت‌های جهادی و خیرخواهانه‌ای که توسط مردم و جوانان انجام می‌شود بسیار اثرگذار است و باید افزایش یابد و نشان از حضور مردم در صحنه دارد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة‌الله (عج) افزود: مردم دیندار و حزب‌اللهی باید در صحنه حضور داشته باشند تا جامعه به سمت اسلامی شدن حرکت کند؛ بنابراین اراده مردم در این مسیر بسیار حائز اهمیت است همانطور که با اراده مردم، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و در دفاع مقدس و سال‌های مختلف ایستادگی کردند.

وی تاکید کرد: تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی جزو اهداف مهم شهدا بود به‌همین دلیل شهدا این راه را انتخاب کردند و امروز از ما انتظار دارند که در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی گام برداریم.

سردار جعفری با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی با کمک مردم در اوج قدرت نظامی و امنیتی قرار دارد اظهار داشت: «مردم» بخشی از قدرت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند و از سوی دیگر در حوزه فناوری، موشکی و پهپادی هم دارای قدرت هستیم.

وی با اشاره اینکه بیشتر شهدا در وصیت‌نامه‌های خود توصیه به حجاب داشتند تاکید کرد: باید برای رفع بدحجابی در جامعه تلاش کرد و این امر نیازمند مشارکت مردم، فکر و برنامه‌ریزی خوب است از سوی دیگر رفع فساد اداری نیز با حضور، نظارت مردم و مطالبه مردم از دستگاه‌های مختلف امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها