مروری بر زندگی‌نامه شهید «خیری»

دوران دبیرستان شهید «محمود خیری» هم‌زمان با آغاز انقلاب اسلامی بود و ایشان همگام با دوستان خود کلاس‌های درس را تعطیل و در تظاهرات شرکت می‌کردند تا اینکه به یاری خداوند انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) پیروز شد.
کد خبر: ۴۸۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲ - 03November 2021

مروری بر زندگی‌نامه شهید «خیری»

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید «محمود خیری اوغول‌بگ» دوازدهم آذر‌ سال ۱۳۴۰ در خانواده‌ای مذهبی و متدین از شهرستان تکابِ آذربایجان غربی دیده به جهان گشود.

پس از گذراندن دوران کودکی، در سن ۶ سالگی وارد مدرسه شد و تحصیلاتش را تا دیپلم ادامه داد و پس از اخذ دیپلم به خدمت سپاه پاسداران درآمد.

کلاس درس را تعطیل می‌کرد تا به تظاهرات برود

دوران دبیرستان شهید خیری هم‌زمان با آغاز انقلاب اسلامی بود و ایشان همگام با دوستان خود کلاس‌های درس را تعطیل و در تظاهرات شرکت می‌کردند تا اینکه به یاری خداوند انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) پیروز شد.

از همان روز‌های اول در کمیته‌های تشکیل شده در مساجد شرکت می‌کرد. از لحاظ اعتقادی به ولایت فقیه و اسلام ناب محمدی (ص) بسیار قوی بود، از روزی که نام مبارک امام (ره) به‌عنوان ناجی مملکت و پرچمدار اسلام در ایران طنین افکند، شهید از مریدان ایشان بود.

شهید خیری و دوستانش پیرو خط امام (ره) و انقلاب بودند و به فاصله کوتاه همگی به شهادت رسیدند.

شهادت

با آغاز جنگ تحمیلی برای دفاع از میهن راهی جبهه‌ها شد و پس از رشادت‌های بسیار در یازدهم آبان ۱۳۶۲ به آرزوی دیرینه‌اش رسید و در تکاب به فیض شهادت نائل آمد.»

منبع: نوید شاهد

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار