مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع):

حماسه 13 آبان، پیروزی انقلاب را شتاب بخشید

حجت‌الاسلام «معصوم‌خانی» گفت: بی‌تردید حماسه‌ها، فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی‌های دانش‌آموزان در روز 13 آبان سال 1357 پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را شتاب بخشید.
کد خبر: ۴۸۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲ - 03November 2021

حماسه‌آفرینی دانش‌آموزان در روز 13 آبان، پیروزی انقلاب را شتاب بخشیدحجت‌الاسلام «یدالله معصوم‌خانی» مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج ضمن تبریک هفته بسیج دانش‌آموزی و روز دانش‌آموز اظهار داشت: یوم‌الله 13 آبان یادآور حماسه‌ها، ایثارها و فداکاری‌های دانش آموزان کشور ایران اسلامی است.

وی افزود: این روز باعظمت، روز دانش‌آموز نام‌گذاری شد تا خاطره فرزندان دلیر انقلاب اسلامی را برای همیشه جاودان کند و درسی آموزنده و فراموش‌نشدنی برای تمام دانش آموزان در سراسر جهان باشد که به مبارزه بی‌امان با استکبار جهانی، ابرقدرت‌ها و چپاول گران بین‌المللی بپردازند و عزت را بر زندگی ذلت‌بار ترجیح دهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) عنوان کرد: پیام مهم روز دانش‌آموز به همه مستضعفان و مظلومان جهان این است که باید در مقابل زورگویان و مستکبران ایستاد و حقوق مسلم خود را از چنگال آنان بیرون آورد. پیام روز دانش‌آموز به مسلمانان دنیا نیز این است که فقط در برابر خداوند تبارک و تعالی باید کرنش کرد.

حجت‌الاسلام معصوم‌خانی گفت: بی‌تردید حماسه‌ها، فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی‌های دانش آموزان در روز 13 آبان سال 1357 پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را شتاب بخشید و موجب زوال رژیم وابسته به استکبار جهانی شد. هرچند این قیام به شهادت عده‌ای از دانش آموزان انجامید اما آغازی برای قیامی گسترده‌تر و حرکتی فراگیرتر شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) اضافه کرد: این قیام پس از اندک زمانی طومار سیاه دودمان رژیم پهلوی را در آتش خشم ملت فرو برد و آن‌ها را به زباله‌دان تاریخ سپرد. از سوی دیگر تمامی این حوادث به ننگ و رسوایی آمریکا و دست‌نشاندگانش انجامید و نفرت و انزجار ملت ایران را از آمریکای استعمارگر افزون‌تر کرد.

وی بیان داشت: دانش آموزان آینده‌سازان کشور اسلامی هستند و همواره موجب افتخار ملت بوده‌اند. امروز نیز آنچه برای یک دانش‌آموز مسلمان ایرانی با اهمیت و مورد توجه تلقی می‌شود، یادگیری دانش همراه با دین و تعهد است که داشتن هر یک از این دو، جدا از دیگری به‌مثابه پریدن با یک بال بوده و آشکار است که سرانجام چنین پروازی سقوط است.

حجت‌الاسلام معصوم‌خانی مطرح کرد: دانش‌آموز مسلمان و بیداردل هرگز از علم بتی در برابر دین نمی‌سازد و به علم پرستی گرفتار نمی‌شود. آنچه برای دانش‌آموز متدین و متعهد مهم است و اصالت دارد، ایمان، معنویت، عدالت و کرامت انسانی است. 13 آبان که به‌عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور حماسه دیگری است که در سال 1358 اتفاق افتاد که همان تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ بود.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) در پیامی این حرکت بزرگ را انقلاب دوم و حتی بزرگ‌تر از انقلاب اول نامیدند. حرکت مهم دانشجویان معترض خشم آمریکایی‌های مستکبر را برانگیخت و آن‌ها که ناتوان از درک استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی ملت ایران بودند در مجامع بین‌المللی دست به اقداماتی علیه جمهوری اسلامی ایران زدند اما پس از بی‌ثمر ماندن همه آن‌ها به اقدامات دیگری روی آوردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) عنوان کرد: آن‌ها در نخستین اقدام علیه ایران، در سال 1359 روابط سیاسی خود را با جمهوری اسلامی به‌صورت کامل قطع کردند. پس‌ازاین، اتفاق دیگری نیز برای استکبار جهانی به وقوع پیوست که آن، حمله نظامی آمریکا به ایران و تجاوز به خاک کشور عزیزمان بود که به شکست مفتضحانه آن‌ها در صحرای طبس انجامید.

حجت‌الاسلام معصوم‌خانی ادامه داد: پس‌ازآن نیز اقدام به محاصره اقتصادی و بلوکه کردن دارایی‌ها و اموال ایران و حرکات متعدد دیگری کردند اما هیچ‌یک از آن‌ها نتوانست خللی در عزم ملت ایران برای مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی جهانی وارد کند و این‌گونه بود که نام 13 آبان برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی ماندگار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار