فرمانده سپاه امام رضا (ع):

«استکبارستیزی» هویت فعالیت بسیج در جنگ نرم است/ جریان‎سازی در مقابل دشمن، راهبرد بسیج برای حضور در فضای مجازی

سردار «غیاثی» گفت: گردان‌های سایبری بسیج باید با اتخاذ روحیه جهادی در جهت مبارزه با استکبار وارد میدان جنگ نرم شوند و در برابر حضور همه‎جانبه دشمن در عرصه فضای مجازی، محتوای فاخر در تراز انقلاب اسلامی تولید نمایند.
کد خبر: ۴۸۷۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵ - 03November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار «سیدهاشم غیاثی» فرمانده سپاه امام رضا (ع) امروز در آغاز رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه 13 آبان قرار داریم که سه رویداد مهم در آن اتفاق افتاده است، اول از همه تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال 43 را داریم و پس از آن کشتار دانش‌آموزان توسط عمال رژیم طاغوت در سال 57 در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 را داریم که تمام این رویدادها دارای هویت مشترک استکبارستیزی هستند.

وی افزود: این رویدادی که در آن قرار داریم نیز مصادف شده است با ایام منتهی به 13 آبان که باید این فرصت را مغتنم بدانیم و از آن برای تبیین استکبارستیزی در تولیدات خود استفاده کنید.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: قطعاً نگاه امامین انقلاب، آحاد مردم و بسیجیان تا به امروز این بوده که نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها حضور قدرتمند و قوی داشته باشد.

غیاثی ادامه داد: امروز به برکت همین اراده، ایران قدرت برتر منطقه است و آمادگی‌های بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف کسب شده است. براساس همین روحیه استکبارستیزی بود که اتفاقات بزرگی مانند خروج نیروهای آمریکایی از منطقه رقم خورد این در حالی است که آمریکا آمده بود که در منطقه بماند اما به دلیل حضور قدرتمندانه ایران در منطقه استکبار دیگر توان مقابله با جمهوری اسلامی را نداشت.

وی تأکید کرد: در سال‌های آتی با توجه به شیب تند توفیقات جمهوری اسلامی در حوزه‌های گوناگون، دشمن قطعاً ضربات بیشتری خواهد خورد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) یادآور شد: با توجه به نقش‌آفرینی‌های مردم در خلق حماسه عظیم دفاع مقدس و ارتقای توانمندی‌های نظامی جمهوری اسلامی و همچنین حضور توأم با اقتدار کشورمان در منطقه، استکبار به خود اجازه نمی‌دهد که خود را بار دیگر در عرصه جنگ سخت بیازماید.

غیاثی ابراز داشت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت مقابله با جنگ نرم دشمن آحاد جامعه به‌خصوص جوانان باید آگاهی‌های خود را در این زمینه ارتقا دهند. دشمن در جنگ سرد به مرزهای ایران اسلامی حمله می‌کند و سعی در نفوذ و اشغال سرزمین جمهوری اسلامی را دارد اما در جنگ نرم دشمن ایمان و عزم جوانان را هدف قرار داده و به دنبال ایجاد تزلزل در ارکان اصلی انقلاب و نظام را دارد. در جنگ سخت اگر دشمن تیری شلیک می‌کرد راهکار مقابله با آن مشخص بود اما در فضای غبارآلود جنگ نرم مبارزه با دشمن ساز و کار متناسب با این نوع جنگ را نیاز دارد.

وی گفت: در جنگ نرم دشمن می‌خواهد فرصت‌های انقلاب را به تهدید تبدیل کند. جوان یک فرصت است و با توجه به حضور این قشر فعال در فضای مجازی دشمن می‌خواهد این فرصت را به تهدید تبدیل کند. سنگرهایی که در جنگ سخت با آن مواجه بودیم را دشمن در جنگ نرم به سطح مدارس، پیاده‌روها و دانشگاه‌ها کشانده است از این رو اگر برای جنگ نرم برنامه‌ریزی نداشته باشیم قطعا متضرر می‌شویم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه دشمن با تحقیقات و اقدامات دقیق، سلامت روانی نسل جوان را به مخاطره انداخته، تأکید کرد: یکی از مصادیق اصلی مقابله با دشمن فضای مجازی است. برای فعالیت در این عرصه ابتدا باید در فضای مجازی خود مراقبتی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهیم و برای حضورمان در این حوزه برنامه‌های اقناعی و ایجابی داشته باشیم و در گام بعد باید بتوانیم در فضای مجازی جواب دشمن را بدهیم.

غیاثی ابراز داشت: بسیج ظرفیت‌های خوبی در حضوره فضای مجازی دارد که این ظرفیت‌ها باید ساماندهی شوند که محصول آن باید در شأن شما باشد. یکی از موضوعات مهم در این خصوص تولید محتوای فاخر است. این محتواها باید بتوانند جریان‌سازی که مد نظر جمهوری اسلامی است را در مقابله با تهدیدات دشمن داشته باشند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) عنوان داشت: استعدادهای خوبی در حوزه فضای مجازی وجود دارد. اگر این استعدادها در طول هم قرار بگیرند و از آن‌ها به خوبی استفاده شود، مطمئناً شاهد اتفاقات بسیار خوبی خواهیم بود. دوری از کلیشه و جذاب بودن را حتما در تولیدات خود مد نظر داشته باشید. رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند که بسیج باید خلأهای نظام را پر کند. از این رو یکی از این خلأها در خصوص فضای مجازی است که با حضور بسیج و گردان‌های سایبری این خلأها می‌تواند برطرف شود.

وی عنوان داشت: گردان‌های سایبری بسیج باید آن کارآمدی خود را داشته باشند و در جهت انجام رسالت و مأموریت خود، هوشمندانه در میدان حضور داشته باشند؛ بر همین اساس ما نباید در عرصه فضای مجازی بی‌تفاوت و منفعل باشیم زیرا دشمن با همه وجودش در عرصه فضای مجازی حضور پیدا کرده است.

غیاثی گفت: در بخش پویانمایی برداشتی از کتاب «دریادل» زندگینامه شهید رفیعی و موضوع «متفاوت نباشیم» و در بخش بازی‌های ویژه تلفن همراه موضوع «جوان و مقاومت» و در بخش نرم‌افزارهای ویژه تلفن همراه «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» جهت تولید محتوا به متسابقین اعلام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار