مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمانشاه:

درس «آشنایی با دفاع مقدس» باید در همه دانشگاه‌ها ارائه شود

سردار«باباخانی» تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها را یکی از راه‌های شناساندن این مقاومت مقدس به جوانان دانست و گفت: باید در تمامی دانشگاه‌ها همانند دانشگاه آزاد اسلامی، این درس به‌صورت اجباری در همان ترم اول به دانشجویان ارائه شود.
کد خبر: ۴۸۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳ - 03November 2021

درس «آشنایی با دفاع مقدس» باید در همه دانشگاه‌ها ارائه شودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرتیپ دوم پاسدار «ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، امروز (چهارشنبه) در دیدار با «علی شیرزادی» رییس داشگاه فنی و حرفه‌ای استان، ضمن تشکر از توجه این دانشگاه به ارزش‌های والای دفاع مقدس، اظهار داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از ۱۵۰ هزار جوان از استان کرمانشاه به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند که در بیشتر اوقات به‌صورت خانوادگی اعزام می‌شدند و آن‌ها که نمی‌توانستند در خط مقدم باشند، در پشت جبهه‌ها خطوط مقدم را پشتیبانی می‌کردند.

وی، حس ایثار و ازخودگذشتگی را مهم‌ترین رمز پیروزی کشورمان در جنگ تحمیلی دانستند و افزود: شور و اشتیاق و ایثارگری مادران و پدران را فراموش نمی‌کنیم؛ اکثر خانواده‌ها یک پسر را که سرمایه آن‌ها بود، به جبهه می‌فرستادند و در واقع همه مردم بسیجی‌وار در دفاع مقدس نقش اساسی داشتند و به‌صورتی رفتار می‌کردند که جنگ فقط مخصوص نیرو‌های نظامی نیست؛ بلکه همه آحاد مردم هم در آن نقش دارند.

سردار باباخانی به اهمیت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرداخت و گفت: ما باید روحیه ایثارگری، شهادت‌طلبی، عشق به انقلاب اسلامی و وطن و در رکاب ولایت بودن را در اختیار آیندگان بگذاریم و آن‌ها باید اطلاع داشته باشند که در هشت سال دفاع مقدس چه گذشت و به‌صورت ویژه در مدارس و مراکز دانشگاهی باید به این موضوعات پرداخته شود.

وی تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها را یکی از راه‌های شناساندن این مقاومت مقدس به جوانان دانست و اظهار داشت: باید در تمامی دانشگاه‌ها همانند دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت اجباری این درس در همان ترم اول به دانشجویان ارائه شود تا نسل آینده از جانفشانی جوانان این مرز و بوم اطلاع پیدا کنند و ما نیز اساتید این درس بااهمیت را از بین فرماندهان معزز جنگ تحمیلی معرفی می‌کنیم.

سردار باباخانی وجود ۹ هزار و ۸۰۰ شهید در استان کرمانشاه را نشانه روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی مردم این استان دانست و گفت: برای شناساندن این عزیزان و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، در حال تدوین دانشنامه دفاع مقدس هستیم و از اساتید ولایتمدار و ارزشی دانشگاه هم کمک می‌طلبیم.

جنگ در کرمانشاه شروع شد و در کرمانشاه هم به پایان رسید

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه نیز در این دیدار، شناساندن دلاوری‌ها و ایثارگری‌های جوانان کرمانشاهی در هشت سال دفاع مقدس را یکی از وظایف مهم و خطیر اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دانست و اظهار داشت: نسل سوم انقلاب اسلامی باید با تلاش‌های جوانانی که نگذاشتند دشمن بعثی به مرز‌های کشورمان دست‌اندازی کند، آشنا شوند و به تک‌تک آن عزیزان افتخار کنند.

شیرزادی به اهمیت استان کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: اولین اساسنامه سپاه را شهید «جعفری» از شهدای گران‌قدر استان کرمانشاه نوشت و اولین عملیات در «قره باغ» از نواحی استان کرمانشاه اتفاق افتاد و در واقع جنگ در کرمانشاه شروع شد و در کرمانشاه هم به پایان رسید.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه، ارج نهادن به مقام شامخ شهدا را وظیفه همه دانست و بیان داشت: به‌منظور پاسداشت نام شهدای عزیز، آمفی‌تئاتر و ساختمان آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، به‌نام سردار شهید قاسم سلیمانی و سردار شهید سید محمدسعید جعفری مزین شده‌اند.

شیرزادی در پایان ضمن اشاره به توانایی‌های جوانان کرمانشاهی در بُعد علمی و آموزشی خواستار توجه بیشتر به این قشر که صاحب ایده هستند، شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار