دادستان کل کشور:

قوه قضائیه تمام توان خود را در جهت حمایت از فعالان اقتصادی به کار گرفته است

حجت‌الاسلام منتظری گفت: من به عنوان دادستان کل کشور و همکارانم در دادسراهای سراسر کشور تمام توان خود را در جهت حمایت از شما فعالان اقتصادی به کار گرفته و از شما حمایت خواهیم کرد.
کد خبر: ۴۸۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ - 03November 2021

قوه قضائیه تمام توان خود را در جهت حمایت از فعالان اقتصادی به کار گرفته استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور در اولین همایش تجلیل از مدافعان جبهه اقتصادی شهرستان تاکستان به صورت ویدئو کنفرانسی به سخنرانی پرداخت و ضمن گرامی‌داشت یوم الله ۱۳ آبان بر بزرگداشت این روز تاکید و اظهار داشت: همان طور که خداوند متعال خطاب به حضرت موسی (ع) می‌فرمایند که ایام الله را به یاد مردم بیاور ما هم این روز بزرگ را که در سه مقطع زمانی موجبات استقرار نظام اسلامی و تقویت پایه‌های آن شد را گرامی می‌داریم.

وی بیان کرد: در ۱۳ آبان سال ۴۳ حضرت امام (ره) تبعید شدند، ۱۳ آبان سال ۵۷ منجر به شهادت تعداد از جوانان دانشجو و دانش آموز این کشور شد و همچنین ۱۳ آبان سال ۵۸ هم سالروز تسخیر لانه جاسوسی است که همگی نشان از بزرگی و اهمیت این روز گرامی دارد و ما همین جا یاد و خاطره امام راحل، شهدای عزیز را گرامی می‌داریم.

منتظری تصریح کرد: دشمنی‌های آمریکا از همان ابتدایی که جرقه انقلاب اسلامی به دست امام بزرگوارمان زده شد تاکنون ادامه داشته و این دشمنی‌ها در طی ۶۰ سال گذشته ادامه داشته است. این عداوت و دشمنی اگر چه ممکن است فراز و فرودی داشته باشد؛ اما هیچ گاه پایان نداشته و آمریکا در طول این سال‌ها همواره دشمنی خود را به مردم ما نشان داده و دست از دشمنی با این ملت برنداشته است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: آمریکا در این سال‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفته که این مردم را با شکست مواجه کند. یک روز با آشوب‌های داخلی و کودتاها، یک روز با جنگ هشت ساله و حمایت از جریان نفاق و اکنون هم با جنگ تحمیلی فرهنگی و اقتصادی که به لطف و نصرت اللهی تاکنون در همه عرصه‌ها شکست خورده و در جنگ اقتصادی کنونی هم با کمک شما فعالان اقتصادی و سربازان جنگ اقتصادی شکست خواهد خورد.

منتظری گفت: امروز ما در دو سه عرصه با تهاجم دشمن مواجه هستیم که لازم است با کمک و مساعدت همه مردم و دستگاه‌ها و شما تولیدکنندگان و صاحبان حِرَف، پشت دشمن را به خاک بنشانیم.

وی افزود: جنگ اقتصادی دشمن که از ابتدای انقلاب تاکنون وجود داشته است در دو سه سال اخیر به اوج خود رسیده است و یک جنایت اقتصادی را علیه ملت ما تحمیل کرده است؛ اما ملتی که در طول هشت سال جنگ نظامی توانست در مقابل همه آن نبردهای ناجوانمردانه مقاومت کند و سرافراز از میدان بیرون بیاید در این جنگ هم موفق خواهد بود.

دادستان کل کشور عنوان کرد: امروز شما تولید کنندگان و کارآفرینان رزمندگان جنگ اقتصادی هستید و می‌بینید که چگونه دشمن همه عرصه‌ها را بر شما صاحبان حِرَف و مشاغل اقتصادی تنگ کرده تا نهایتاً مردم در فشار قرار گرفته و زانو بزنند. در دوران جنگ تحمیلی ۸ ساله سپاه پاسداران، بسیج مردمی، ارتش، زن و مرد و همه و همه به عرصه دفاع از آرمان‌های انقلاب برخاستند و امروز هم در جنگ اقتصادی همه ما باید در میدان باشیم و کمک کنیم تا چرخ اقتصاد از حرکت نایستد.

منتظری ادامه داد: همان طور که می‌دانید دستگاه قضایی وظیفه ذاتی اش مسائل اقتصادی نیست، اما پس از دستور و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از فعالیت‌های اقتصادی و تشکیل شورای عالی اقتصادی توسط سه قوه، قوه قضاییه هم خود را ملزم به حمایت از فعالان اقتصادی و کارآفرینان نموده و تا جایی که می‌تواند از سرمایه گذاران، صاحبان صنایع و تولید کنندگان حمایت خواهد کرد.

وی گفت: از سالی که توسط مقام معظم رهبری به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نام گذاری شده است فقط پنج ماه باقی مانده و ما باید در این مدت باقی مانده تمام توان خود را به کار گیریم تا این شعار هرچه بیشتر تحقق یابد.

این مسئول عالی قضایی اظهار کرد: خوشبختانه در این مدت کوتاهی که دولت جدید سرکار آمده است گام‌های خوبی برداشته شده و موانع تولید کمتر شده است و با ظرفیتی که بین قوا وجود دارد و تعاملی که شکل گرفته است انشاالله موانع کمتر شده و گام‌های بلندتری برداشته خواهد شد.

منتظری ادامه داد: بنده به عنوان دادستان کل کشور و نیز همکاران بنده در دادسراهای سراسر کشور تمام توان خود را در جهت حمایت از شما فعالان اقتصادی به کار گرفته و از شما حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بنابر گزارشات، خوشبختانه تاکستان یک شهرستان توانمند در حوزه فعالیت‌های اقتصادی است که دارای ۲۶۰ شرکت فعال ۱۰۴ شرکت نیمه فعال و ۶۰ شرکت غیرفعال دارد. امید و انتظار داریم که در ایام باقی مانده از سال جاری با تمام توانی که داریم به میدان بیاییم که شرکت‌های نیمه فعال، فعال شده و شرکت‌های غیرفعال حداقل نیمه فعال شوند.

دادستان کل کشور گفت: ما در دستگاه قضایی حامی و پشتیبان شما رزمندگان جنگ اقتصادی هستیم و انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی، سپاه، بسیج، استانداری و سایر عزیزان استان هم به میدان بیایند تا سرعت چرخش فعالیت‌های اقتصادی بیشتر شود.

وی گفت: از آقای عمرانی معاون قضایی بنده که در جمع شما عزیزان حضور دارد می‌خواهم که حتماً شنونده مشکلات و گرفتاری‌های شما فعالان اقتصادی باشد و مشکلات شما را چه در استان و چه در مرکز پیگیری کند تا ان‌شاءالله به سرانجام رسیده و موانع تولیدی برطرف شود.

منتظری خطاب به صاحبان صنایع و کارآفرینان حاضر در جلسه اظهار کرد: استان قزوین یک استان بسیار پرظرفیت است و من از شما فعالان اقتصادی و پرانگیزه و مومن می‌خواهم همانند جوانان دوران جنگ تحمیلی به میدان مبازره با دشمن بیایید و همانند آن عزیزان برای کشورمان در عرصه اقتصادی افتخار آفرینی کنید.

وی گفت: از شما می‌خواهم که هرچه در توان دارید به کار گیرید تا تولید در کشور رونق بگیرد. همچنین تقاضا دارم که در شرایط اقتصادی کنونی که مردم ما با مشکلات متعدد معیشتی مواجه هستند به حداقل منافع اکتفا کنید. انتظار ما از شما صاحبان صنایع و تولید کنندگان این است که اولاً تا جایی که برای شما مقدور است هزینه‌های تولید خود را پایین بیاورید و دوم این که به کمترین منافع قانع باشید تا چرخ قطار اقتصادی در ریل قرار گرفته و سرعت بگیرد.

دادستان کل کشور در پایان با تاکید بر حمایت دادستانی کل کشور از همه فعالان اقتصادی و تولید کنندگان گفت: ان شاءاالله که این همایش ثمرات خوبی برای شما تولیدکنندگان و مردم شریف تاکستان داشته باشد و همگی بتوانیم در خدمت مردم عزیز کشورمان باشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها