اعتراضات علیه «نفتالی بنت»؛ کابینه رژیم صهیونیستی فرومی‌پاشد؟

تصویب بودجه بار دیگر شبح بی‌ثباتی و انتخابات پی‌ در پی را بر فراز اراضی اشغالی به پرواز درآورد.
کد خبر: ۴۸۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ - 03November 2021

اعتراضات علیه «نفتالی بنت»؛ کابینه رژیم صهیونیستی فرومی‌پاشد؟

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، در حالی که زمان تصویب بودجه ۲۰۲۱ رژیم صهیونیستی در کنست فرا رسیده، نگرانی‌ها در محافل صهیونیستی در مورد فروپاشی کابینه «نفتالی بنت» و از سرگیری چرخه انتخابات سراسری بی‌حاصل افزایش یافته است.

به گزارش «تایمز آو اسرائیل و جروزالم پست»، عدم تصویب بودجه ۲۰۲۱ می‌تواند سبب سرنگونی کابینه «نفتالی بنت» شود و این موضوع نگرانی‌های او را تشدید و ناچار به طرح درخواست یکپارچگی در کابینه ائتلافی «تغییر» کرده است.

«بنت» از ائتلاف شکننده کابینه خود خواست تا تمام تلاش خود را برای تصویب بودجه ۲۰۲۱ در کنست بکنند.

ترکیب متنوع کابینه «تغییر» متشکل از احزاب راست، میانه، چپ و عربی، تلاش برای تصویب بودجه را پیچیده‌تر کرده است.

از ماه مارس ۲۰۱۸، زمان تصویب بودجه همان سال در کنست تاکنون، عدم تصویب بودجه سبب بن‌بست سیاسی طولانی مدت و سقوط چند کابینه شد.

عدم تصویب بودجه ۲۰۲۱ در مهلت تعیین شده می‌تواند، کابینه «بنت» را سرنگون کرده و سبب برگزاری پنجمین انتخابات سراسری در سه سال گذشته شود.

پیش‌بینی می‌شود که رأی گیری نهایی درباره بودجه ۲۰۲۱ صبح جمعه در کنست برگزار شود.

از سوی دیگر، همزمان با آغاز جنگ بودجه، هزاران نفر از ساکنان اراضی اشغالی، در «تل آویو» تظاهراتی علیه کابینه برگزار کردند.
معترضان بیشتر از هواداران جناح راست و حزب «لیکود»، حزب متبوع «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، بودند و تظاهرات اعتراضی از سوی «لیکود» سازماندهی شد.

این بزرگ‌ترین تجمع اعتراضی راستگرایان علیه کابینه رژیم صهیونیستی است.

کابینه رژیم صهیونیستی تا ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) فرصت دارد که بودجه سال ۲۰۲۱ خود را تصویب کند؛ عدم تصویب بودجه در زمان مقرر، به معنای انحلال کابینه ائتلافی و برگزاری انتخابات جدید است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار