رئیس حوزه هنری مازندران:

مراسم تجلیل از پژوهشگران عرصه ادبیات پایداری در مازندران برگزار می‌شود

«معصومی گرجی» از برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران عرصه ادبیات پایداری مازندران، در موزه شهدای «قراخیل» خبر داد.
کد خبر: ۴۸۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶ - 03November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از ساری، نشست هماهنگی برنامه تجلیل از پژوهشگران و نویسندگان عرصه ادبیات پایداری مازندران با حضور مسئولان حوزه هنری استان، نمایندگان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، ستاد کنگره شهدای مازندران، سپاه کربلای مازندران و مسئولان محلی روستای «قراخیل» شهرستان «قائمشهر»، در موسسه فرهنگی هنری ثارالله واقع در موزه شهدای روستای قراخیل برگزار شد.

«مهدی معصومی گرجی» رئیس حوزه هنری مازندران در این نشست، با اشاره به ارزش‌های نهفته در موزه شهدای قراخیل، معرفی هنری این فضا و اسناد به جا مانده از شهدا را یک وظیفه برشمرد و اظهار داشت: شهدا به وظیفه خود عمل کردند و امروز نوبت ماست که اندیشه، راه و مشی آنان را بسط داده و به‌ویژه به نسل جدید انتقال دهیم.

وی با اشاره به هدف از ویژه‌برنامه تجلیل از پژوهشگران و نویسندگان عرصه ادبیات پایداری و دفاع مقدس، گفت: این گردهمایی از طرفی با رویکرد انگیزشی و حمایتی صورت می‌گیرد و از سویی دیگر مقصود آن معرفی ویژگی‌های قراخیل به عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های مردمی جبهه ایثار و مقاومت است.

معصومی گرجی خاطرنشان کرد: حوزه هنری مازندران علاوه بر نامگذاری قراخیل به‌عنوان مرکز فرهنگی مطالعات پایداری استان، قصد دارد با تولید آثار مکتوب (رمان و خاطره)، تصویری (مستند)، موسیقایی، نمایشی، تجسمی و... به ظرفیت‌های موجود در این محل و به نحوی منطقه بالاتجن قائمشهر بپردازد.

«جواد مولایی» مسئول فرهنگی موسسه ثارالله (موزه شهدای قراخیل) و فرزند شهید حاج عقیل مولایی نیز در این نشست، اظهار داشت: امروز، جان‌های تشنه‌ جوانان فرصتی است تا با انجام کار‌های فاخر در زمینه‌های فرهنگی و هنری، به بیان ارزش‌های ایثار و شهادت پرداخته شود و همچنین معرفی چنین فضایی برای پژوهشگران و نویسندگان امکان تازه‌ای برای انجام کار‌های جریان‌ساز است.

در این نشست مقرر شد که روز چهارشنبه ۲۴ آذر سال جاری برنامه تجلیل از حدود ۷۰ نویسنده و محقق عرصه ادبیات پایداری و تولیدات دفاع مقدس، در موزه شهدای روستای قراخیل به صورت یک ویژه برنامه ترکیبی صورت بگیرد.

مراسم تجلیل از پژوهشگران عرصه ادبیات پایداری در موزه شهدای قراخیل برگزار می‌شود

مراسم تجلیل از پژوهشگران عرصه ادبیات پایداری در موزه شهدای قراخیل برگزار می‌شود

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها