فرماندار کرج:

13 آبان نماد استکبارستیزی ملت ایران است

«قاسم‌پور» گفت: ۱۳ آبان نماد استکبارستیزی ملت ایران و از سرمایه‌های جاودان میهن عزیزمان است که حفظ آن در گرو افشای جنایت‌های استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکاست. 
کد خبر: ۴۸۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ - 04November 2021

13 آبان نماد استکبارستیزی ملت ایران استبه گزارش دفاع‌پرس از کرج، «غفور قاسم‌پور» معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج به مناسبت فرارسیدن سیزدهم آبان روز مبارزه با استکبار و نیز گرامیداشت روز دانش‌آموز پیامی صادر کرد. متن این پیام بدین شرح است:

«۱۳ آبان در روزشمار انقلاب اسلامی نه یک روز که خود به‌تنهایی یک تاریخ و انقلاب دیگر است؛ روزی که با نثار خون‌های پاک شهدای دانش‌آموز جاودانه شد. در این روز دانشجویان پیرو خط امام (ره) با الهام از اندیشه‌های استکبارستیز و ضد استعماری امام همیشه زنده، آخرین لانه فساد و جاسوسی شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار را به تسخیر درآوردند. این حماسه چنان شکوهمند و کوبنده بود که امام راحل آن را انقلاب دوم و حتی بزرگ‌تر از انقلاب اول یعنی سرنگونی رژیم شاهنشاهی دانستند.

یکی از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی، عدالت‌خواهی و مبارزه با استکبار و نماد آن یوم‌الله ۱۳ آبان است که ایستادگی در برابر زورگویان و مستکبران موجب اقتدار، عزت و بالندگی ملت بزرگ ایران شده است. ۱۳ آبان در تقویم انقلاب اسلامی یکی از روزهای تاریخی به مناسبت سه رویداد مهم، نطق تاریخی امام راحل و تبعید ایشان، شهادت دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام است و این روز به همین دلایل روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده است.

اعتراض به کاپیتولاسیون از مهم‌ترین ویژگی‌های این روز تاریخی است. همچنین تقارن شهادت دانش‌آموز بسیجی شهید محمدحسین فهمیده با مناسبت‌های یوم‌الله ۱۳ آبان یکی دیگر از رویدادهای تاریخی است که بیانگر اوج هوشیاری، شجاعت و فداکاری نوجوانان ایران‌زمین در استمرار مجاهدت‌های گذشته  است. اگرچه رویدادهای ۱۳ آبان، در سه مقطع مختلف تاریخی اتفاق افتاده است اما یک وجه مشترک دارند که مبارزه در برابر زورگویی، زیاده‌خواهی و استکبار جهانی است.

حضور ۵۵۰ هزار دانش‌آموز در جبهه‌های نور علیه ظلمت و تقدیم ۳۶ هزار شهید بهترین دلیل برای احساس مسئولیت نوجوانان در دفاع از اسلام و میهن اسلامی و استمرار راه شهدای ۱۳ آبان است. هشتم آبان سال ۱۳۵۹ بزرگ‌مردی کوچک با قلبی بزرگ به کوه‌ها درس صلابت، استواری و پایداری و به دریاها درس خروشندگی و ناآرامی آموخت و امام امت از این بسیجی نوجوان به‌عنوان «رهبر» یاد کردند.

۱۳ آبان نماد استکبارستیزی ملت ایران و از سرمایه‌های جاودان میهن عزیزمان است که حفظ آن در گرو افشای جنایت‌های استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکاست. در این راستا به تبعیت از مقام عظمای ولایت همچنان در مسیر مبارزه با نظام سلطه و استکبار و مرگ بر آمریکا گام برمی‌داریم.

 شناساندن انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن به‌ویژه بیانیه مهم و راهبردی گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب را به‌عنوان منشور رسالت عملی خود می‌دانیم و نگاه ما در این فرصت تاریخی بیشتر از آنکه گرامی داشت و مناسبتی باشد تبیینی، اعتقادی و عملی باید باشد.

اقتدار روزافزون ایران اسلامی مرهون وحدت و همدلی مسئولین و دست‌اندرکاران نظام است که در سایه‌سار چتر ولایت‌فقیه عینیت یافته است؛ لذا در این شرایط حساس همچنان خواستار وحدت ایشان و تبعیت عملی از مقام معظم رهبری هستیم. تقویت ایمان و بصیرت دینی و باور به ارزش‌های اساسی انقلاب را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم، به وفاداری و حمایت آگاهانه از این ارزش‌ها از عمق جان توجه داریم و مواجهه‌ای هوشمندانه با توطئه‌های دشمنان خواهیم داشت.

نوجوانان و جوانان مؤمن و انقلابی ایران اسلامی در طول تاریخ انقلاب اسلامی در هر عرصه‌ای که کشور نیاز داشته با شجاعت وارد میدان شده و امروز نیز گروه‌های جهادی بسیج با اتکا به ظرفیت عظیم همین جوانان باید مروج فرهنگ و مکتب شهید سلیمانی در جامعه باشند و اگر در این زمینه موفق عمل شده و این فرهنگ در جامعه فراگیر شود انقلاب اسلامی از آسیب‌ها مصون خواهد ماند.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار