بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس به مناسبت ۱۳ آبان؛

روحیه استکبارستیزی ملت ایران در ۱۳ آبان به ظهور نشست

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت سیزده آبان روز ملی مبارزه با استکبار بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۸۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ - 04November 2021

روحیه استکبارستیزی ملت ایران در ۱۳ آبان به ظهور نشستبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت سیزده آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

سیزدهم آبان یادآور سه حادثه بزرگ تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان در سیزده آبان ۱۳۵۷ توسط رژیم دست نشان دهنده شاهنشاهی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است که در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی به ثبت رسیده است.

این روز بزرگ که یکی از برگ‌های زرین تاریخ انقلاب اسلامی است ریشه در مبارزه و قیام امام عزیز (ره) و دانش آموزان متعهد و بیدار دل علیه رژیم شاهنشاهی از یک سو و علیه استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار از سوی دیگر دارد و نشان دهنده روحیه استکبارستیزی و سازش ناپذیری ملت ایران اسلامی در مقابل قدرت‌های شیطانی است که در این روز به ظهور نشست.

قیام سیزدهم آبان آغازی برای قیامی گسترده‌تر و حرکتی فراگیرتر بود که طومار سیاه دودمان پهلوی را درهم پیچید و شاهد نابودی این رژیم وابسته به آمریکا و استکبار جهانی بودیم.

با گذشت چهل و دو سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همچنان آمریکای جنایتکار با توطئه‌ها و دسیسه‌های شیطانی و ایجاد فتنه‌های داخلی سعی در براندازی نظام جمهوری اسلامی داشته که با رهبری و هدایتگری رهبر معظم انقلاب اسلامی نقشه‌های شوم استکبار جهانی خنثی شده است و موفقیت و پیروزی قاطعانه فرزندان انقلاب در مواجهه با دولت تروریست پرور آمریکا و همدستان شیطان صفتش در خارج از مرز‌های ایران اسلامی و تحقق جبهه مقاومت به فرماندهی سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» برگ زرینی دیگری از مقاومت و استکبارستیزی ملت ایران را رقم زد.

ملت مقاوم و انقلابی ایران اسلامی در مقاطع حساس نظام با حضور در صحنه و حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه، ایستادگی و مقاومت را به رخ دشمنان نظام کشید که پیروزی مقتدرانه دلاورمردان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مواجهه با ارتش دولت جنایتکار آمریکا در حادثه دزدی نفتکش حامل نفت ایران نمونه بارز آن بوده است که به شکست خفت بار دشمن انجامید.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانش آموزان شهید سیزدهم آبان که برای اقتدار و سربلندی ایران اسلامی یا خون خود حماسه‌ها خلق کردند، اعلام می‌دارد امروز تفکر انقلابی امامین انقلاب و روحیه استکبارستیزی و ایستادگی و مقاومت ملت سلحشور و انقلابی ایران اسلامی در گام دوم انقلاب نمود و عظمت بیشتری یافته است و گفتمان مقاومتی شکل گرفت که شاخه‌های آن در جهان گسترش یافت و روز به روز بیداری اسلامی را شاهد هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار