دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

کیش و مات آمریکایی‌ها توسط سپاه در دریای عمان/ علت دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی

نیروی دریایی آمریکا که با هدف توقیف و سرقت نفت ایران به یکی از کشتی‌های نفتکش جمهوری اسلامی حمله کرده بود با اقدام به‌موقع و رعایت اصل غافلگیری و انجام واکنش سریع نیروی دریایی سپاه ضربه سختی را تجربه کرد و کیش و مات شد.
کد خبر: ۴۸۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۲ - 06November 2021

کیش و مات آمریکایی‌ها توسط سپاه در دریای عمان/ علت دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامیگروه بین الملل دفاع‌پرس: سابقه حضور نیرو‌های آمریکایی در خلیج فارس و دریای عمان به بیش از ۴۰ سال می‌رسد؛ نیروهایی که در تمام این سال‌ها به بهانه تامین امنیت منطقه خلیج فارس حضور خود را هزاران کیلومتر آن طرف‌تر از خاک خود حفظ کردند، اما این حضور به آن صورت هم برای گسترش و تقویت امنیت خلیج فارس و دریای عمان نیست، بلکه آن‌ها اهداف دیگری را در پس این حضور دنبال می‌کنند.

سابقه شرارت‌های نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان به زمان جنگ تحمیلی عراق علیه انقلاب نوپای اسلامی در ایران با حمایت آمریکا و کشور‌های غربی برمی‌گردد. در آن زمان در مقاطعی که نیرو‌های صدام جنایتکار در میدان نبرد متحمل شکست‌ها و ضربات سهمگینی می‌شدند و تا آستانه نابودی قرار می‌گرفتند این آمریکا بود که به عنوان ناجی صدام وارد میدان درگیری با ایران می‌شد.

اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که علت دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی چیست؟ و سوال دیگر اینکه چرا آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران همواره سعی کرده تا به نحوی در امور داخلی ایران دخالت کند و به زیرساخت‌های آن آسیب بزند؟ پاسخ بسیار روشن و واضح است. آمریکا تا قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران همواره در ساختار سیاسی، اقتصادی و نظامی ایران حضور داشت و ایران به عنوان ژاندارم منطقه حافظ منافع آمریکا بوده است. ولی پیروزی انقلاب اسلامی و فرار شاه خائن از ایران تمامی این معادلات را برهم زد به صورتی که ایران از یک متحد استراتژیک برای آمریکا به یک کشور مستقل، آزادی خواه و حامی مستضعفان در مقابل آمریکا تبدیل شد. موضوعی که حتی بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال هم هنوز برای آمریکا قابل درک نیست.

آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران در بهمن ماه سال ۱۳۵۸ تا امروز همواره سعی کرده تا با آسیب رساندن به مبانی و اصول استراتژیک انقلاب اسلامی در ایران زمینه‌های شکست و نابودی آن را فراهم کند تا مجددا حکومت دست‌نشانده خود را در این کشور روی کار بیاورد. برای رسیدن به این هدف نیز دست به انواع ترورها، کودتاها، انواع کارشکنی‌ها و تصویب انواع تحریم‌های اقتصادی علیه نظام اسلامی ایران زده است.

یکی دیگر از نمونه تلاش‌هایی که آمریکا به امید سرنگونی نظام نوپای جمهوری اسلانی ایران انجام داد حمایت از حمله نظامی صدام به ایران بود. آمریکا در این جنگ تحمیلی صدام علیه ایران تمامی تلاش‌های خود را انجام داد تا بلکه بتواند از راه حمله و تجاوز نظامی حکومت را در ایران تغییر بدهد که البته با دلاورمردی رزمندگان اسلام و مدد حق تعالی در این هدف نیز ناکام ماند.

البته آمریکا در طول این ۴۰ سال ضربات موثر و کاری فراوانی از ایران خورده، ولی گویا هیچگاه برایش درس عبرتی نشده تا دیگر با نظام اسلامی ایران سرشاخ نشود. در حقیقت شاید بتوان گفت ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که توانسته بار‌ها و بار‌ها شاخ این غول بی‌شاخ و دم را بشکند و پشت او را بر زمین بزند.

اگر بخواهیم نگاهی کوتاه و گذرا به تمامی شکست‌های این ابرقدرت پوشالی در برابر ایران اسلامی داشته باشیم باید به گذشته برگردیم جایی که دانشجویان پیرو خط امام (ع) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران سفارت آمریکا را که به عنوان جاسوس خانه‌ای بر ضد ایران سایر کشور‌های منطقه فعالیت می‌کرد را تسخیر کرده و کارکنان آن را به عنوان عناصر نامطلوب از کشور بیرون کردند. البته آمریکا برای جبران این ضربه‌ای که از ایران خورده بود تلاش‌های فروانی کرد که به لطف خداوند همه آن‌ها با شکست روبرو شد.

بعد از پایان جنگ تحمیلی صدام بر علیه ایران بازهم این آمریکا بود که با انواع و اقسام کارشکنی‌ها سعی در سنگ‌اندازی در مسیر حرکت قطار انقلاب اسلامی داشت. در کارنامه آمریکا تحریم‌های فراوان بر علیه ایران و انواع تهدیدات نظامی به چشم می‌خورد که همه آن‌ها نیز با شکست و ناکامی روبرو شده است.

یکی دیگر از اقداماتی که آمریکا به‌عنوان کشوری قلدر و استعمارگر از سال‌های جنگ تحمیلی صدام علیه ایران تا همین امروز همواره انجام داده انجام پرواز‌های شناسایی و جاسوسی و تجاوز به حاکمیت سرزمینی ایران بوده و هست و در این راستا همواره سعی کرده تا با پرواز درآوردن هواپیما‌ها و پهپاد‌های بدون سرنشین از نقاط مختلف ایران اطلاعات کسب کند. البته این کشور در این دست اقدامات خود هم با شکست روبرو شده به صورتی که تا امروز تعدادی زیادی از پرنده‌های بدون سرنشین خود را که برای جاسوسی بر فرار ایران به پرواز درآورده توسط نیرو‌های نظامی ایران ازجمله ارتش و سپاه مورد هدف قرار گرفته و سرنگون شده است.

آخرین نمونه شیطنت‌ها و برخورد‌هایی که نیروی دریایی آمریکا با ایران ایجاد کرده به ماجرای نفتکش دزدی در دریای عمان در روز چهارشنبه هفته گذشته برمی‌گردد که این اقدام آمریکا نیز همانند سایر کار‌های خصمانه و متجاوزانه دیگر با ضربه شصت نیروی دریایی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی ایران به نطفه خفه شد و یک آبروریزی جهانی برای این ابرقدرت پوشالی جهان امروز رقم زد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها