معاون اقتصادی رئیس جمهور در ایذه:

تصمیم حساس شهید لندی نام او را برای همیشه تاریخ ساز کرد

رضایی گفت: کاری که «علی لندی» انجام داد رویداد عجیبی بود چراکه گرفتاری مادر و خواهر شهید در آتش را دید و با یک تصمیم حساس به دل آتش زد و تاریخ ساز شد.
کد خبر: ۴۸۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸ - 04November 2021

تصمیم حساس شهید لندی نام او را برای همیشه تاریخ ساز کردبه گزارش خبرگزاری دفاع‌پرس از اهواز، «محسن رضایی میرقائد» امروز در میان اجتماع مردم ایذه و در مراسم چهلمین روز شهادت «علی لندی» نوجوان فداکار ایذه‌ای و قهرمان ملی اظهار داشت: امروز زاگرس نشینان اعم از بختیاری‌ها، بهمئی‌ها، کردها و بقیه باید یک تصمیم تاریخی بگیرند و محاصره اقتصادی آمریکا علیه کشور را بشکنند.

وی افزود: بیش از سه سال است که بدون دلیل قانونی ما را محاصره اقتصادی کرده‌اند، حتی نفت خود را به صورت قاچاق به فروش می‌رسانیم و درآمد دلاری خود را باید مخفیانه وارد کشور کنیم تا قیمت دلار حفظ شود.

رضایی تصریح کرد: ابتدا گفتند ایران می خواهد بمب اتم بسازد؛ دولت ما در مذاکرات برجام نشست و هرچه آنها می‌خواستند داد در نهایت تفاهم نامه امضا شد اما دولت بعد آمریکا آن را زیر پا گذاشت و ما را در محاصره اقتصادی قرار داد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: امروز زاگرس نشینان و بختیاری‌ها باید علیه آمریکا به دلیل محاصره اقتصادی ایران قیام کنند؛ من مردم این منطقه را می‌شناسم، زنان بختیاری کمتر از سردار بی بی مریم و جوانان ما نیز کمتر از علیمردان خان نیستند.

اقدام نیروی دریایی سپاه نشان داد دوران بزن در رو گذشته است

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به ماجرای دزدی نفتکش ایرانی توسط آمریکا بیان داشت: آمریکا قصد داشت نفتکش ما را بدزدد که بچه‌های ما در سپاه با هوشمندی جلوی این اتفاق را گرفتند و با عملیات به موقع توانستند این اقدام را ناکام بگذارند.

وی افزود: چندین ساعت ناوهای مدرن آمریکا و قایق‌های ما مانور دادند و حتی ناوهای آنها استانداردهای نظامی را زیر پا گذاشتند تا قایق‌های سپاهی و بسیجی را کنار بزنند اما برادران ما ثابت کردند دوران بزن در رو تمام شده است.

مقاومت مقابل آمریکا باید فعال و پویا باشد

رضایی میرقائد با بیان این که مقاومت ما در مقابل آمریکا باید پویا و فعال باشد، گفت: مبارزه ما در حرکت، فعالیت و ایستادن ما روی پای خودمان است.

وی با بیان این که ما نباید دست روی دست بگذاریم و مقاومت منفعلانه داشته باشیم، افزود: مبارزه ما با آمریکا در حرکت و فعالیت ما است، در این است که صنعت و کشاورزی خود را فعال کنیم و فقر و بیکاری را از کشور بیرون کنیم و روی پای خود بایستیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با گلایه از برخی مشکلات درون کشور تصریح کرد: تحریم‌های داخلی از تحریم‌های خارجی خطرناک تر است؛ ما در تلاشیم که ریسمان تحریم‌های داخلی که به پای جوانان و کارآفرین‌های ما بسته شده‌ را باز کنیم ولی جوانان باید با حرکت خود زمینه اقدامات مهم را فراهم کنند.

تصمیم حساس شهید نوجوان ایذه‌ای او را تاریخ ساز کرد

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان این که ما امروز آمدیم تا یکی از تصمیم‌گیری‌های بختیاری‌ها و زاگرس‌نشینان را در اینجا ببینیم، بیان داشت: کاری که «علی لندی» انجام داد رویداد عجیبی بود چراکه گرفتاری مادر و خواهر شهید در آتش را دید و با یک تصمیم حساس به دل آتش زد و تاریخ ساز شد.

وی ادامه داد: شهید لندی دست به کار بزرگی زد به همین دلیل محبوب شد و در تمام کشور و دنیا نام او جاودانه ماند ضمن اینکه با تصمیم شجاعانه اش بار دیگر نام ایذه را بلندآوازه کرد.

رضایی با بیان این که تصمیمات بزرگ و تاثیرگذاری در سرزمین بختیاری در تاریخ ایران گرفته شده است، گفت: بیش از ۱۱۰ سال پیش سردار اسعد با جمع کردن خوانین بختیاری در ایذه به آنها گفت باید کاری انجام دهیم که در تاریخ ایران ماندگار شویم و مجلس شورای ملی که توسط محمدعلی شاه قاجار به توپ بسته شد را دوباره به دست ملت ایران برگردانیم.

وی افزود: این تصمیم در آن دوران بسیار سخت، گرفته شد و سواران بختیاری از ایذه راه افتادند و ابتدا لشکرهای اصفهان را خلع سلاح کردند و با عزیمت به تهران، این شهر را محاصره و در نهایت مجلس شورای ملی را آزاد کردند.

معاون اقتصادی رییس جمهوری با بیان این که دومین تصمیم‌ بزرگ در دوران معاصر بختیاری توسط علیمردان خان بختیاری گرفته شد، گفت: زمانی که رضا شاه حجاب را از سر زنان بر می‌داشت علیمردان خان در اعتراض به تصمیمات رضا شاه، شهرکرد را به مدت ۲ ماه آزاد کرد و پرچم مقدس « لا اله الی الله، محمد رسول الله» را در این شهر برافراشت.

رضایی سومین تصمیم مهم بختیاری‌ها را در دوران انقلاب اسلامی دانست و افزود: در زمانی که رژیم پهلوی در این کشور قدرت داشت، بختیاری‌ها پشت سر امام خمینی (ره) راه افتادند و در نهایت موفق شدند این انقلاب را به پیروزی برسانند.

معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: چهارمین تصمیم‌ بزرگ بختیاری‌ها در دوران دفاع مقدس نمود پیدا کرد؛ جوانان زاگرس نشین راهی جبهه ها شدند و برای کشور جانفشانی کردند به طور مثال همین روستای کوچک لندی ۱۴ شهید تقدیم نظام اسلامی کرد.

«علی لندی» نوجوان ایذه‌ای روز ۱۸ شهریور پس از وقوع آتش سوزی کپسول گاز مایع در خانه همسایه، برای نجات ۲ زن میانسال و سالخورده به آتش زد و با فداکاری تمام برای دور کردن منشا آتش از آن ها خود گرفتار آتش شد و با ۹۱ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز و پس از آن به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان اعزام و بستری و در نهایت به فیض شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها