رئیس اداره عقیدتی سیاسی دانشکده پرستاری ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

پرستاران در حوزه مقابله با کرونا فرهنگ دفاع مقدس را احیا کردند/ تلاش می‌کنیم تا جامعه پرستاری قرآنی داشته باشیم

حجت‌‌الاسلام میرزاده با اشاره به خدمات جامعه پرستاری نیروهای مسلح گفت: پرستاران در حوزه مقابله با کرونا فرهنگ دفاع مقدس را احیا کردند به طوری‌که در اوج شیوع این بیماری ما حتی یک مورد گزارش ترک خدمت نداشتیم.
کد خبر: ۴۸۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵ - 06November 2021

پرستاران در حوزه مقابله با کرونا فرهنگ دفاع مقدس را احیا کردند/ تلاش می‌کنیم تا جامعه پرستاری قرآنی داشته باشیمحجت‌‌الاسلام «سیدمحمد میرزاده» رئیس اداره عقیدتی سیاسی دانشکده پرستاری ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، اظهار داشت: این مجموعه تلاش دارد تا کادر پرستاری مجرب را برای جامعه درمانی کشور تربیت کند و در همین راستا مسئولیت آموزش و پرورش دانشجویان رشته پرستاری ارتش، نیروی انتظامی و وزارت دفاع را عهده دار است.

وی افزود: با توجه به مصوبه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مرحله نخست ضرورت‌ها را شناسایی کردیم و سپس بر مبنای آن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادیم؛ این مجموعه ضمن اجرای طرح‌های مصباح برنامه حافظان حدیث و دیگر برنامه‌های اخلاقی را در سطح دانشجویان برگزار کرده است؛ همچنین دوره‌های بصائر را که مرتبط با مسائل آیین زندگی، از جمله حجاب و عفاف، ازدواج دانشجویی، مسائل خانوادگی و... است را برگزار کرده‌ایم.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی دانشکده پرستاری ارتش ادامه داد: آگاه سازی سیاسی و بصیرت افزایی، برگزاری محافل انس با قرآن و کلاس‌های حفظ، قرائت، مفاهیم از دیگر برنامه‌‍های اجرایی این مجموعه در راستای تربیت دانشجویان قرآنی و معنویت محور است؛ این مجموعه در حال حاضر 30 دانشجوی حافظ قرآن را در خود دارد که البته این عزیزان در مجموعه دانشکده پزشکی به طور ثابت حضور ندارند و پس از گذر دوره مربوطه به واحدهای بیمارستانی نیروهای مسلح ملحق می‌شوند و قطعا اگر حضور به طور ثابت بود آموزش‌های ما نیز عمق بیشتری پیدا می‌کرد و به حفظ کامل قرآن رسیده و درصد بیشتری از عزیزان را دربرمی گرفت.

وی تصریح کرد: امسال حفظ نهج‌البلاغه را نیز در دستور کار قرار دادیم و در کنار حفظ احادیث مرتبط با رشته پرستاری و اخلاقی تلاش کردیم تا در انتهای نیمه دوم سال در این حوزه نیز تعداد قابل توجهی دانش آموخته داشته باشیم.

حجت‌‌الاسلام میرزاده گفت: این دانشکده در حال حاضر حدود 300 دانشجو دارد و تلاش کرده‌ایم تا با بسترسازی و ایجاد خوابگاه‌های دانشجویی تعداد پذیرش دانشجویان عزیز را تا سال 1401 به حدود 500 نفر افزایش دهیم.

وی با اشاره به وظایف خطیر یک پرستار در حوزه کاری اظهار کرد: کار و فعالیت در کسوت پرستاری رسالتی سنگین و بسیار با اهمیت است؛ پزشک دارو تجویز می‌کند اما این پرستار است که دائما در کنار بیمار حضور دارد و پیگر حال روحی و جسمی و مونس دردها، ناملایمتی‌ها و ناراحتی‌های بیمار است؛ لذا بنظر من اگر بخواهیم یک جامعه پرستاری ممتاز داشته باشیم باید بخش معنوی کار را تقویت کنیم.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی دانشکده پرستاری ارتش با اشاره به خدمات ارزنده جامعه پرستاری کشور به ویژه تلاشگران این حوزه در نیروهای مسلح گفت: امروز اگر پرستاران ما در مقابله با کرونا همه پای کار ایستادند و حتی در اوج این بیماری منحوس ما یک مورد هم گزارش ترک از خدمت را در  بیمارستان ها و مراکز بهداشت و درمان نیروهای مسلح نداشتیم همه به واسطه همین توجه به اصول اعتقادی و مفاهیم قرآنی و سبک زندگی اسلامی بوده است؛ چراکه هر چقدر اسلام و مبانی قرآنی در زندگی‌هایمان پر رنگ و باورهای اعتقادمان قوی‌تر شود وجدان هایمان بیدارتر شده و نتیجه بدین ترتیب رقم می‌خورد که در دوران بحران فرد بیشتر احساس تکلیف و مسئولیت می‌کند و بیشتر از گذشته برای ملت و کشور و همنوعش تلاش می‌کند و این چیزی بود که ما در دوران دفاع مقدس نیز آنرا به وضوح مشاهده کردیم.

وی تصریح کرد: پرستاری شغل بسیار مقدس و با ارزشی است که در دین مبین اسلام از جایگاه والایی برخوردار است؛ از اینرو اگر فردی بتواند انسان دیگری را احیا کند از منظر دین اسلام این کار به منزله احیا کردن کل جامعه محسوب می‌شود و در روایتی دیگر نیز اینگونه عنوان شده که چشمی که در راه خدا شب بیدار باشد در روز قیامت گریان نخواهد بود. که اینها همه بیانگر اهمیت این شغل مقدس و انسانی است.

حجت‌‌الاسلام میرزاده در پایان گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برنامه‌های خود را به گونه ارائه کرده و بسترسازی‌های لازم را به منصه ظهور رسانده که در طی دوران آموزش دانشجویانی متعهد و کارآمد وارد این عرصه شوند از اینرو برنامه‌های اداره عقیدتی سیاسی دانشکده پرستاری نیز براساس اهداف مورد نظر سازمان عقیدتی سیاسی نیازسنجی، نظرسنجی و اثرسنجی شده و بر همین منوال فعالیت ها در این مجموعه شروع، اجرا و پایان می‌یابد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار