نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

عدالتخواهی و مبارزه با فساد جز اساس دین اسلام است

حجت الاسلام «قریشی» گفت: عدالتخواهی و مبارزه با فساد جز اساس دین اسلام است، اما در جنگ با دشمن نیز باید بگونه ای عادلانه رفتار کرد.
کد خبر: ۴۸۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳ - 05November 2021

عدالتخواهی و مبارزه با فساد جز اساس دین اسلام است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، حجت الاسلام«سید مهدی قریشی» امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی امروز در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه، ضمن دعوت نمازگران به رعایت تقوای الهی؛ توجه به فرهنگ عمومی جامعه را از مصادیق قابل توجه در آداب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: فرهنگ اسلامی و دینی از محورهای اصلی کشور ما است و اگر این فرهنگ خدشه دار شود جامعه هویت خود را از دست خواهد داد.

وی معقوله ادب را یکی از شاخصه های مهم فرهنگ اسلامی کشور برشمرد و افزود: لذا اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز در این باره سفارشات فراوانی کرده اند و فرمودند: بهترین میراثی که از پدران و مادران به فرزندان می تواند به ارث برسد ادب و رفتار شایسته است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به سالگرد روز 13 آبان، موضوع استکبار ستیزی و حمایت از مظلوم را جز آن دسته از مواردی عنوان کرد که پرچم دار آن از اساس پیامبران الهی بوده اند و گفت: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نیز این کشور همواره در مسیر ظلم ستیزی به راه انبیا ادامه می دهد تا به پیروزی نهایی برسد.

حجت الاسلام قریشی گفت: امروز تاکتیک های مبارزه به دلیل اوضاع و شرایط کنونی جهان از فیزیکی به فرهنگی و اقتصادی تبدیل شده است و ما باید همانطوری که در جبهه نظامی پوز مستکبران را بر زمین زده ایم در جبهه اقتصاد و فرهنگ نیز آنها را شکست دهیم.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگر سخنان خود عدالت خواهی و مبارزه با فساد را جز اساس دین اسلام عنوان کرد و گفت: اما در جنگ با دشمن نیز نباید عدالت را کنار بگذاریم.

وی با اشاره به اهمیت برپایی نماز جمعه خاطرنشان کرد: حضور گسترده و باشکوه مردم در این آیین باعث نا امیدی دشمنان می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار