یک استاد حوزه و دانشگاه:

علامه حسن زاده آملی از مفاخر دنیای اسلام و تشیّع است

حجت الاسلام «حسینی کارنامی» گفت: علامه حسن زاده آملی عالم جلیل القدر، خدوم، بصیر، آگاه و عارف و از مفاخر دنیای اسلام و تشیع و استان مازندران است.
کد خبر: ۴۸۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ - 05November 2021

علامه حسن زاده آملی از مفاخر دنیای اسلام و تشیّع استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «سید حسین حسینی کارنامی» استاد حوزه و دانشگاه پیش از ظهر امروز در مراسم اربعین علامه حسن زاده آملی در مصلای ساری با تسلیت چهلمین روز این علامه ذوفنون اظهار داشت: علامه حسن زاده آملی عالم جلیل القدر، خدوم، بصیر، آگاه و عارف و از مفاخر دنیای اسلام و تشیع و استان مازندران است.

وی توسعه علمی و فضایل اخلاقی و تحکیم باورهای دینی و گسترش و نشر احکام دینی در جامعه را رسالت مهم عالمان دینی برشمرد و افزود: عالمان دینی مازندران نقش و رسالت و سهم و دین خود را به اسلام و تشیع و توسعه علم و عرفان و معرفت در حد توان خود انجام دادند و در صدر جدول اقالیم قرار دارند.

حسینی کارنامی با بیان اینکه علامه حسن زاده بر تجهیز شدن به سلاح علم تأکید داشتند، گفت: شریعت محمد را گاهی علم و گاهی خون حفظ کرده است و مکاشفه و دل خوانی از ویژگی‌های این شخصیت برجسته دینی بود.

این استاد حوزه و دانشگاه دعوت به عبودیت خدا و توحید و یگانگی خدا و بسط و گسترش فضایل اخلاقی و عرفانی در جامعه را از رسالت‌های مهم عالمان دینی دانست و خاطرنشان کرد: شریعت‌گرایی و درد دل مردم را کشیدن، گریز از خودستایی، توجه به اهل بیت و عرفان اهل بیتی و دعوت بخدا از رسالت‌های پنج‌گانه حضرت علامه بوده است و روحانیت وظیفه حفظ دین را برعهده دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها