امام جمعه اهواز:

عدالت زمینه توسعه در کشور را فراهم می‌آورد

حجت‌الاسلام «موسیوی فرد» گفت: رحمت‌های واسعه الهی با عدالت نشر پیدا می‌کنند، برکت‌ها دوچندان و سرزمین‌ها آباد می‌شوند ضمن اینکه هیچ چیز مثل عدالت نمی‌تواند زمینه توسعه را فراهم آورد.
کد خبر: ۴۸۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹ - 05November 2021

هیچ چیزی مثل عدالت نمی‌تواند زمینه توسعه را فراهم آوردبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام «سید محمدنبی موسوی فرد» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهواز با اشاره به اقدام دلاورمردان سپاه در دریای عمان اظهار داشت: سپاهیان ما یک بار دیگر با مقابله‌ای مردانه هیمنه آمریکا را شکستند. اقدام افتخارآمیز سپاه در خلیج فارس نماد درخشش ایمان ملت ایران بود، دشمنان بدانند در هر جای عالم‌ منافع کشور را به خطر بیندازند سپاه و ارتش در زمین و دریا آنها را به گل خواهند نشاند.

امام جمعه اهواز یکی از مسایل مهم در نظام اسلامی را بحث عدالت اجتماعی دانست و گفت: رحمت‌های واسعه الهی با عدالت نشر پیدا می‌کنند، برکت‌ها دوچندان و سرزمین‌ها آباد می‌شوند ضمن اینکه هیچ چیز مثل عدالت نمی‌تواند زمینه توسعه را فراهم آورد. وجود افراد سالم و صالح در بدنه انقلاب اسلامی، حاکمیت عدل و پذیرش عمومی از جمله عوامل مهم در این زمینه هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بر اهمیت ایجاد عدالت در نظام مقدس اسلامی از سوی مسئولان، مدیران، استانداران و فرمانداران  اشاره کرد و متذکر شد: مردم ما با فقر و محرومیت می‌سازند اما با بی عدالتی هرگز نمی‌سازند از این رو تفکر عدالت محورانه باید در مسئولان ایجاد شود.

حجت الاسلام موسوی فرد با اشاره به تغییر رنگ شهرهای استان از نظر کرونا بیان داشت: رنگ ۱۷ شهر از نطر کرونا تغییر کرده و اگر همه واکسن بزنند و الزامات کرونا را رعایت کنند می‌توانیم به حالت عادی برگردیم وگرنه باز هم باید تعطیل کنیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به آیات مختلف قرآن کریم درباره سبک زندگی گفت: باید گفتمانی در مقوله های گوناگون سبک زندگی اسلامی ایجاد شود چراکه ضعف در فرهنگ کار جمعی، افزایش آمار طلاق، نبود انضباط لازم در فرهنگ رانندگی، رواج دروغ و کاهش ازدواج و فرزند آوری نمونه‌هایی از فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار