سرباز شهید «ادیم» ندیم بهشتیان

شهید غلامرضا ادیم، شهید والامقامی از شهدای ارتش است که در آبان سال ۱۳۶۱ توسط گروه‌های ضدانقلاب در پیرانشهر به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۸۷۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۶ - 06November 2021

سرباز شهید «ادیم» ندیم بهشتیانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، شهادت، عطیه‌ای خاص از سوی خداوند به بندگان برگزیده است و مقام شهادت، مقامی رفیع است که در قبال اخلاص و ایثار و از خودگذشتگی و جهاد فی سبیل الله به وی می‌دهند.

دوران هشت سال دفاع مقدس آکنده است از صحنه‌های عاشورایی که جوانان پرشور این مرزوبوم آفریدند و به تاسی از شهدای کربلا، در خون خود غلتان و رقصان، رهسپار ملاقات معبود خویش شدند.

شهید بزرگوار «غلامرضا ادیم» فرزند محمدعلی از جمله جوانان برومندی بود که در جامه خونین سربازی، ندیم و همنشین بهشتیان و افلاکیان شد.

شهید ادیم متولد دهم دیماه سال ۱۳۴۰ در قم بود. وی تحصیلات خود را تا پایان دوره راهنمایی ادامه داد و همزمان به دلیل حس مسئولیتی که داشت، به حرفه خیاطی نیز همت می‌گمارد تا هم مهارت خود را تکمیل کند و هم کمک خرج خانواده اش باشد.

موسم خدمت مقدس سربازی غلامرضا که فرا رسید، یک سال از پیروزی انقلاب گذشته بود و دشمنان در قالب گروه‌های ضدانقلاب، در مناطقی از کشور بخصوص شمالغرب غائله‌هایی به راه انداخته بودند؛ شهید ادیم به عنوان سرباز ارتش خدمت سربازی خود را در آذربایجان غربی شروع کرد و به دفاع از میهن اسلامی پرداخت.

این شهید عزیز سرانجام در یازدهم آبان سال ۱۳۶۱، در مسیر سردشت پیرانشهر توسط گروه‌های ضدانقلاب از ناحیه سر و سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید غلامرضا ادیم، پس از تشییع باشکوه، در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) قم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار