مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمانشاه:

دانش‌آموزان هنرمند سرمایه‌‎های معنوی جامعه هستند

سردار «باباخانی» با تأکید بر ضرورت استفاده از خلاقیت‌های همه دانش‌آموزان به‌ویژه دانش‌آموزان هنرمند در اجرای برنامه‌های فرهنگی مدارس، گفت: دانش‌آموزان هنرمند سرمایه‌‎های معنوی یک جامعه هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
کد خبر: ۴۸۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵ - 06November 2021

دانش آموزان هنرمند سرمایه‌های معنوی یک جامعه هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، امروز (شنبه) در آیین بزرگداشت روز دانش‌آموز که با حضور هنرآموزان دختر هنرستان «هنر‌های زیبا» کرمانشاه در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار داشت: دانش‌‏آموزان و دانشجویان از ابتدای شروع نهضت انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی آن همواره جزو اقشار فعال در تحولات انقلاب اسلامی بودند و نقش مهمی در پشتیبانی از آن داشتند.

وی با اشاره به تحولات پس از پیروی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: ۹ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در آبان سال ۱۳۵۸ تعدادی از دانشجویان پیرو خط امام در اقدامی انقلابی، سفارت آمریکا در تهران را به تسخیر خود درآورده و موفق شدند اسناد و مدارک محرمانه زیادی که نشان‌دهنده توطئه‌‏های آمریکا و جاسوسی سازمان اطلاعات این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران بود را فاش کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه افزود: این حرکت انقلابی و شجاعانه دانشجویان، آن‌قدر در سطح بین‌‏المللی بازتاب گسترده‏ای داشت که حضرت امام خمینی (ره) از آن به عنوان اتقلاب دوم یاد کردند.

سردار باباخانی با بیان نقش تأثیرگذار دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس، گفت: حضور دانش‌آموزان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، واقعاً مثال‌زدنی بود و آمار بالای شهدای دانش‌آموزان نیز بیانگر این واقعیت است.

وی خاطرنشان کرد: البته این افتخارآفرینی فقط مختص پسران دانش‌آموز نبود؛ بلکه دختران نیز پشت جبهه‌ها، در ستاد‌های پشتیبانی، امدادرسانی، مراکز درمانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی همواره در کنار مادران و خواهران خود و اولیاء مدرسه حضور داشته و نقش آفرینی می‌کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان و توجه بیشتر به اجرای برنامه‏‌های فرهنگی و هنری در سطح مدارس، گفت: استفاده از خلاقیت‌های همه دانش‌آموزان به‌ویژه دانش‌آموزان هنرمند در اجرای برنامه‌های فرهنگی مدارس بسیار مهم و تاثیر‎گذار است؛ چراکه دانش‌آموزان هنرمند سرمایه‌‎های معنوی یک جامعه هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

در ادامه این مراسم از پنج هنرمند رشته «سیاه‌قلم» که در نمایشگاه چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس با برگزاری ورکشاپ هنری، تصاویر زیبایی از شهدای استان خلق کرده بودند، با اهداء لوح تقدیر و هدیه قدردانی و تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار