نماینده مردم در مجلس:

سعودی‌ها نباید در منطقه نقش مخرب را ایفا کنند

عزیزی گفت: سعودی‌ها فرافکنانه نقش مخرب منطقه‌ای را بازی می‌کند در حالی که می‌توانند در معادلات منطقه نقش مثبتی داشته باشند.
کد خبر: ۴۸۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ - 06November 2021

سعودی‌ها نباید در منطقه نقش مخرب را ایفا کنند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابراهیم عزیزی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: سعودی‌ها فرافکنانه نقش مخرب منطقه‌ای را بازی می‌کند و توصیه ما به آن‌ها این است که کشور‌هایی که می‌توانند در معادلات منطقه‌ای نقش‌آفرینی کنند در کنار هم زمینه پیشرفت و شکوفایی منطقه را فراهم کنند.

وی افزود: این که برخی کشور‌ها نسبت به کشور‌های منطقه رویکرد خصمانه و مداخله جویانه داشته باشد صحیح نیست و بی‌شک مسائل لبنان از جنس مسائل داخلی است و انتخاب مردم باید مورد احترام قرار بگیرد و نظامات سیاسی منطقه باید آن را قبول کنند و جمهوری اسلامی نیز همین رویکرد را دارد.

نماینده شیراز در خصوص تغییرات در کابینه لبنان گفت: این تصمیم داخلی است و کشور‌های دیگر نباید از آن خشنود یا ناراحت باشند، اما نقش حزب‌الله در این کشور انکارناپذیر است و ریشه آن مستحکم‌تر از این است که با باد‌های موسمی برخی دولت‌های وابسته بخواهد آسیبی ببیند و هیچ کشوری نمی‌تواند این جریان را انکار کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها