مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:

ارتقا آگاهی کتابداران جهت مقابله با جنگ نرم یک ضرورت است

حجت‌الاسلام «سبزیان» گفت: دشمن در جنگ نرم نسل جوان ایران اسلامی را هدف قرار داده لذا ارتقای سطح آگاهی کتابداران به‌عنوان افسران جبهه دانایی با موضوع پدافند غیرعامل ضروری است.
کد خبر: ۴۸۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱ - 06November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، وبینار «آشنایی با پدافند غیرعامل در کتابخانه‌های عمومی» با حضور «جواد نجفی» مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی، «سیدمحمدرضا هاشمی‌نیا» مدیرکل دفتر مرکزی حراست نهاد کتابخانه‌های عمومی و حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در استودیو کتاب این اداره‌کل برگزار شد.

حجت‌الاسلام سبزیان در این نشست اظهار داشت: امیدوارم برگزاری این وبینار باعث افزایش دانش ما در حوزه پدافند غیرعامل شود.

وی در خصوص تعریف پدافند غیرعامل افزود: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری نیروهای انسانی، تجهیزات و اسناد یک سازمان و کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن در مواقع بحران است.

سبزیان ادامه داد: ممانعت از دستیابی دشمن به اطلاعات در حوزه تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم یکی از اقدمات پدافند غیرعامل به‌شمار می‌رود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: دشمن در جنگ نرم نسل جوان ایران اسلامی را هدف قرار داده لذا ارتقای سطح آگاهی کتابداران به‌عنوان افسران جبهه دانایی با موضوع پدافند غیرعامل ضروری است.

جواد نجفی نیز در سخنانی به اهمیت پدافند غیرعامل در کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و گفت: حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی در رشد و تعالی جامعه مؤثر است و در این میان کتابداران وظیفه مهم پدافند در حوزه فرهنگ‌سازی و رشد و تعالی فرهنگ را در سطح جامعه ایفا می‌کنند.

وی افزود: در واقع کتابداران در حوزه پدافند غیرعامل وظیفه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را برعهده داشته و در آگاهی‌بخشی به جامعه نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

در ادامه این وبینار جلسه پرسش و پاسخ با کتابداران با حضور حمید قاسمی معاون پدافند غیرعامل و رئیس تهدیدات خاص و سایبری استانداری خراسان رضوی در خصوص نقش کتابخانه‌ها در پدافند غیرعامل برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار