مدیرکل زندان‌های فارس خبر داد:

805 زندانی در استان فارس حافظ قرآن شدند

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: تا کنون 805 زندانی در استان فارس حافظ قرآن شدند.
کد خبر: ۴۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸ - 24June 2015

805 زندانی در استان فارس حافظ قرآن شدند

به گزارش دفاع پرس از شیراز، سید حشمتالله حیاتالغیب در نشست خبری گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: 8 مدرسه قرآنی در اندرزگاههای استان فارس دایر کردیم که چهار مدرسه قرآنی در زندان مرکزی شیراز و چهار مدرسه دیگر در زندانهای نیریز، مرودشت، مجتمع حرفهآموزی و کاردرمانی شیراز و داراب فعال است.

وی ضمن بیان این که بهسازی و بازسازی زندانها نیز از مواردی است که برای همه زندانهای استان دنبال میشود افزود: تا کنون 805 زندانی از یک جزء تا کل قرآن را در مدرسه های قرآنی اندرزگاه های فارس حفظ کرده اند.

مدیرکل زندانهای فارس همچنین تصریح کرد: در طرح مراقبت بعد از خروج زندانیان شرایط دریافت وام اشتغال برای آنها فراهم میشود که در سال گذشته ۴۹۲ نفر از زندانیان موفق به دریافت وام اشتغال شدند.

حیاتالغیب به فعالیت ۱۷ کتابخانه در سطح زندانهای فارس اشاره کرد و افزود: اشتغال، فن آموزی و پر کردن اوقات فراغت زندانیان یکی دیگر از مباحثی است که در زندانها موردتوجه است.

وی با یادآوری اینکه نگاه اسلام به زندانی و بزهکاران، نگاه اصلاحی ـ تربیتی است، گفت: در این راستا رویکرد سازمان زندانها آموزشی، فرهنگی، تربیتی و بازگشت شرافتمندانه زندانیان به جامعه اسلامی است که بحمد الهی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی تحولات اساسی و بنیادی در زندانها انجام شده است و آرمان امام(ره) که زندانها باید به دانشگاه تبدیل شوند و مقام معظم رهبری میفرمایند زندان باید به آموزشگاه نیکیها تبدیل شود این مهم در زندانها تحقق پیدا کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها